Italia va demara un proiect prin care acordă subvenții de zece miliarde de dolari pentru mașini hibride și electrice.
Guvernul Populist din Italia - cea mai inertă piaţă din Europa pentru maşinile electrice - are un plan extrem de ambiţios - un milion de vehicule electrice şi hibride pe şosele, subvenţiile pentru îndeplinirea acestui proiect fiind estimate la zece miliarde de dolari, se arată într-o analiză realizată de Bloomberg.
Membră a coaliţiei aflată la guvernare, Mişcarea 5 Stele (M5S, antisistem) a cerut "reducerea numărului de vehicule pe benzină şi motorină" şi "subvenţii pentru sprijinirea achiziţiei de maşini electrice şi hibride" (un fel de program "Rabla").
Analiștii nu dau mari șanse proiectului
Deşi proiectul nu prevede cifre exacte, liderul M5S, Luigi Di Maio, în vârstă de 31 de ani, doreşte ca până în 2022 un milion de vehicule electrice şi hibride să circule pe şoselele din Italia. Deşi analiştii susţin că obiectivul este nerealist, îndeplinirea sa ar face din Italia liderul pieţei europene de maşini electrice.
Un purtător de cuvânt a confirmat că Executivul de la Roma lucrează la acest obiectiv, fără a clarifica dacă cifra de un milion se referă la modele complet electrice sau sunt incluse şi vehiculele hibride. Oficialul a refuzat să discute despre costurile proiectului.
Creștere estimată în zona automobilelor hibride
Anul trecut, italienii au cumpărat aproximativ 2.600 automobile complet electrice, din totalul de aproximativ două milioane vândute, iar numărul ar putea creşte la aproximativ 4.800 dacă sunt incluse modelele hibride, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Se estimează că mai puţin de 5.000 automobile complet electrice circulă în prezent pe şoselele italiene.
Iar analiştii susţin că pentru majorarea vânzărilor de vehicule electrice şi hibride, Italia va trebui să acorde subvenţii cel puţin de nivelul celor din Norvegia. Şi aceste subvenţii, deşi ar putea costa statul câteva miliarde de euro, s-ar putea să nu fie suficiente, avertizează analiştii.
"Dacă vrei un milion de maşini electrice în Italia în următorii zece ani, singura opţiune o reprezintă subvenţiile masive, de tipul celor acordate în Norvegia. Guvernul ar trebui să acorde 10.000 de dolari, ca în Franţa. Chiar şa acest nivel - aproximativ zece miliarde de dolari - încă este imposibil să atingi acest obiectiv atât de rapid", a declarat Gian Primo Quagliano, şeful institutului de cercetări Promotor.
"Suntem lăsați în junglă"
Dar Francesco Venturini, şeful Enel X, subsidiara responsabilă pentru vehiculele electrice, a afirmat: "Dezvoltarea infrastructurii publice este mult mai complicată decât ne aşteptam. Fără indicaţii clare de la Guvern şi fără o viziune transparentă, suntem lăsaţi în junglă. Industria auto este pregătită pentru această schimbare şi va fi utilă o viziune unanimă de la Guvern".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News