Liceul Gheorghe Șincai din Cluj-Napoca a fost gazda unei noi acțiuni "5S Public" - "KAIZEN pentru viața publică din România", parte a programului "Educație KAIZEN pentru România". Elevilor și profesorilor, care au pus umărul pentru înfrumusețarea propriului liceu, li s-au alăturat invitați din Japonia, cercetași, viceprimarul Gheorghe Șurubaru, reprezentați ai firmelor membre Kaizen Manager Club și directorul Institutului KAIZEN® România, Julien Bratu.
Acțiunea de la Liceul Gheorghe Șincai s-a desfășurat în „curtea școlii", locul unde elevii se relaxează în pauze, fac mișcare în orele de sport și se bucură de aer liber. Acolo, cei aproximativ 70 de voluntari au reparat bănci, au curățat toalete, au plantat flori și au schimbat complet aspectul locului, respectând principiile KAIZEN, și anume, cele ale metodei 5S.
Invitații speciali sosiți din Japonia au oferit o lecție de respect și de atașament față de comunitate, împărtășind experiențe care i-au ajutat să aibă succes în țara natală.
Koichiro Kagiyama - Director general la o firmă de producție, acționar la Yellow Hat: "Curățenia înseamnă viață și pace".
Toru Shimizu - Șeful Academiei de Poliție din Prefectura Yamanashi: "În ultimii zece ani, în urma acțiunilor 5S Public din Japonia, infracționalitatea a scăzut cu 60% într-unul din cartierele din Tokyo, în care acționează Yakuza – Mafia Japoneză."
Yoshihito Tanaka - Președintele Asociației Clean Up Japan - a oferit un exemplu relevant asupra beneficiilor pe care le poate aduce curățenia. În firma sa, a luat un utilaj de producție vechi, l-a reparat, l-a restaurat și, astfel, de la o durată de viață de 6 ani, aparatul respectiv a ajuns să funcționeze mai bine de 20 de ani. Astfel, pot fi evitate investiții în aparate noi și se pot reduce costurile într-o companie.
Julien Bratu, Director General Institutul KAIZEN România, ne-a declarat: "Această acțiune contribuie la cooperarea dintre mediul public, privat, cetățeni și mass-media și la dezvoltarea spiritului civic. Toți acționăm împreună, de la cei mai mici școlari la directorul școlii, pentru a îmbunătăți relațiile umane și a crea un mediu public plăcut, în acest caz, curtea școlii. Când oamenii lucrează împreună la îmbunătăţirea vieţii tuturor, începând cu ei înşişi şi continuând cu mediul înconjurător, se produce schimbarea în bine."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News