Japonezii au adus o nouă inovaţie industriei de automate: maşinăria care intuieşte ceea ce vrea clientul să consume. „Ţara automatelor” numără probabil cele mai multe aparate din lume ajungând la o raţie de 1 la 24 de persoane.
Autor: Alexandra Dumitru
Automatul este dotat cu un panou touch screen cu o diagonală de 1,20 metri şi un senzor de recunoaştere a genului şi vârstei în funcţie de trăsăturile feţei. Un alt senzor determină temperatura exterioară, momentul zilei sau anotimpul, pentru ca recomandarea să fie cât mai adecvată. Evoluţia maşinii de vândut nu se opreşte totuşi aici. Takashi Kurosaki, secretarul general al companiei producătoare a anunţat că se doreşte echiparea tuturor aparatelor cu ecrane interactive. Noile dispozitive vor oferi informaţii sociale, de la prognoza meteorologică până la ştirile comunităţii respective şi cu acelaşi nivel de profesionalism, vor recomanda băutura clientului.
La colţ de stradă, la metrou, în instituţii automatele oferă o gama variată de produse de la bauturi până la obiecte vestimentare. Japonezii au instalat chiar pe muntele Fuji automate cu băuturi şi gustări calde pentru excursionişti. De unde atâta dragoste pentru automate? „Din încrederea oamenilor faţă de maşinării”, adaugă Takashi Kurosaki. Deşi automatele japoneze nu sunt lipsite de incidente, cumpărătorii au încredere în aparate şi sunt dispuşi să primească recomandările pentru mâncare sau băuturi de la automate în aceeaşi măsură în care le-ar primi de la un om, conform BBC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News