Un veteran al grupului Amazon, ales de Jeff Bezos pentru a conduce Blue Origin, intenţionează să se inspire din modelul de producţie rapidă al gigantului de comerţ electronic pentru a oferi acestei companii spaţiale, specializată în lansări de rachetă şi module de asolizare pe Lună, un impuls extrem de necesar în raport cu compania SpaceX deţinută de Elon Musk, transmite Reuters.
Printre priorităţile lui Dave Limp, care a condus profitabilul departament de dispozitive electronice din cadrul grupului Amazon, se numără accelerarea dezvoltării rachetei New Glenn a companiei Blue Origin, amânată de mult timp, şi producţia puternicului motor BE-4, potrivit dezvăluirilor făcute de doi angajaţi care au participat în această lună la întâlnirea noului CEO cu salariaţii companiei.
Făcând comparaţii cu politica de vânzări centrată pe client a grupului Amazon, Dave Limp a subliniat importanţa respectării termenelor limită, au declarat cei doi angajaţi, care au cerut să rămână sub protecţia anonimatului, vorbind despre acea întâlnirea internă. Dave Limp a sugerat, de asemenea, să se pună un accent mai mare pe integrarea software-urilor şi a inteligenţei artificiale în producţie.
Blue Origin a refuzat posibilitatea ca Dave Limp să acorde un interviu şi nu a dat curs invitaţiei de a face declaraţii pe această temă. În prima zi petrecută în noua sa funcţie, pe 4 decembrie, Dave Limp a declarat într-un mesaj pe LinkedIn că era 'încântat să înceapă activităţile'.
El este considerat un adjunct de încredere al lui Jeff Bezos, capabil să ducă Blue Origin spre stadiile finale şi complexe ale dezvoltării noului lansator greu New Glenn, cheia mult întârziată a companiei americane către orbita Pământului şi principalul concurent al rachetei Falcon 9 a companiei SpaceX, care domină acest sector.
Timpul trece însă foarte repede pe măsură ce clienţii, cum ar fi Kuiper, unitatea de internet prin satelit a grupului Amazon, aşteaptă să îşi trimită produsele în spaţiu cu racheta New Glenn, ceea ce este esenţial pentru ca Blue Origin să genereze venituri semnificative. Dave Limp va prelua anumite principii de la şeful său ierahic.
'Blue Origin trebuie să fie mai rapidă, iar acesta este unul dintre motivele pentru care am renunţat la funcţia mea de CEO al grupului Amazon în urmă cu câţiva ani', a declarat Jeff Bezos săptămâna trecută în podcastul prezentat de Lex Fridman. Jeff Bezos i-a schimbat din funcţie pe foştii directori de la Blue Origin şi a reorganizat activitatea diviziei sale de business pentru a o scoate din blocajul de dezvoltare care s-a produs după ce l-a instalat la conducere pe precedentul său CEO, în 2017.
Amprentă vastă Deşi nu a ajuns încă pe orbită, amprenta industrială a companiei Blue Origin este vastă. Dave Limp va supraveghea, de asemenea, planurile ce vizează construirea unui modul de asolizare pe Lună pentru NASA, unei staţii spaţiale orbitale şi a unei afaceri axate pe sateliţi manevrabili de întreţinere şi realimentare. El va conduce, de asemenea, repornirea activităţii de turism spaţial suborbital şi de cercetare din cadrul Blue Origin, în timp ce singura sa rachetă activă, mai mica şi reutilizabila New Shepard, tocmai ce şi-a reluat zborurile după o pauză de 15 luni.
Dave Limp, care a lucrat, de asemenea, la Apple timp de aproape un deceniu, aduce o perspectivă nouă acolo unde popularitatea fostului CEO al Blue Origin a scăzut în rândul personalului, au declarat mai mulţi actuali şi foşti angajaţi. Predecesorul lui Dave Limp, Bob Smith, a supravegheat începutul campaniei de lansare a rachetei New Shepard, care l-a trimis pe Bezos însuşi în spaţiu în 2021.
Bob Smith a condus, de asemenea, Blue Origin printr-o bătălie juridică pentru a obţine un contract de miliarde de dolari acordat de NASA pentru dezvoltarea unui modul de asolizare pe Lună. Dar întârzierile tot mai mari cu dezvoltarea rachetei New Glenn şi cu motorul său BE-4 au stimulat în mare măsură schimbarea liderilor, au declarat mai mulţi angajaţi. Bob Smith nu a putut fi contactat pentru a face declaraţii pe această temă. Pe orbita Pământului, presiunea concurenţială este în creştere.
SpaceX a lansat mai mulţi astronauţi şi aproape 100 de misiuni pe orbită în acest an cu racheta sa Falcon 9. Elon Musk promite să bulverseze piaţa globală a lansărilor prin zboruri mai ieftine spre spaţiu ce vor fi realizate cu vehiculul complet reutilizabil al SpaceX, Starship. Iar NASA face presiuni pentru accelerarea programului ei lunar Artemis, în cadrul căruia modulul lunar de asolizare conceput de Blue Origin va fi al doilea vehicul ce va fi folosit de astronauţi pentru a ajunge pe suprafaţa Lunii după ce vor utiliza în prima fază nava spaţială Starship a companiei SpaceX.
Blue Origin vinde motoare BE-4 şi către United Launch Alliance (ULA), un joint-venture creat de Boeing şi Lockheed Martin şi totodată un rival care a dominat multă vreme piaţa lansărilor de sateliţi ai Pentagonului. ULA se bazează pe livrările la timp ale motoarelor BE-4 pentru următoarea sa generaţie de rachete Vulcan.
Blue Origin ar putea fi interesată să cumpere ULA şi şi-a exprimat în trecut interesul faţă de o astfel de achiziţie, potrivit dezvăluirilor făcute de două persoane familiarizate cu această chestiune, dar care au preferat să rămână sub protecţia anonimatului. The Wall Street Journal a raportat joi că Blue Origin, firma cu capital privat Cerberus şi compania Textron sunt interesate de această achiziţie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News