DeCe News a intrat în posesia unei liste de probleme organizatorice cărora trebuie să le facă față autoritățile, la finala Europa League. Discuțiile s-au purtat între reprezentanți ai primăriei, ISU, Jandarmeriei, Ambulanței. STS nu a mai participat la pregătirile pentru Finală din noiembrie 2011, când s-a decis că nu se vor folosi, ca linie de siguranță, comunicațiile speciale, ci Rețeaua de Comunicare Voce și Date (RCVD) a MAI.
Oricine ar greși, rezultatul urmează să-i fie atribuit lui Oprescu. Riscul unui sabotaj a fost limitat după moțiune, dar unele instituții nu se află încă sub controlul guvernului. Reportajele negative din presa străină vor fi ulterior preluate și amplificate de presa românească.
1.O primă vulnerabilitate o reprezintă limitarea capacității de operare a pasagerilor, pe aeroport. Circa 18.000 de persoane vor sosi suplimentar pe Otopeni, într-un interval de 24-32 de ore. Căderea computerelor sau blocarea benzilor de bagaje ar cauza ore de îmbulzeală, haos, nervi. Pe lângă suporteri, ar suferi și jurnaliștii. Numărul hoților de bagaje sau de buzunare va crește. Oprescu are nevoie de un sprijin masiv al MAI, în special al agenților în civil, pentru a evita ca unui reprezentant mass media să i se fure bagajele încă de la aeroport.
2.Din surse DeCe News am aflat că primăria a decis ca suporterii să fie transportați cu autobuzele RATB. Instituția are în rezervă circa 500 de autobuze, pentru eveniment. Riscul unor ambuteiaje nu poate fi exclus, fără cooperarea MAI. Țineți minte, în timpul viscolului, cum au oprit drumarii utilajele Primăriei fiindcă nu aveau rovinietă? Dacă ziariștii (peste 1000 de persoane) nu vor dori să circule cu autobuzele, rămâne riscul țepelor trase de taximetriști și eterna problemă a hoților.
3. Între suporterii din Bilbao și cei din Madrid există tensiuni, la fel ca între steliști și cei din Miercurea Ciuc, la meciurile de hochei. Pentru a evita întâlnirea grupurilor de suporteri și incidentele, Primăria ar prefera să-i transporte pe spanioli cu autobuzele la stadion, iar mașinile să aștepte acolo revenirea la aeroport. Se vor forma coloane lungi, iar traficul va fi un coșmar. Închiderea școlilor va reduce traficul în capitală, dar o mobilizare a celoor de la Rutieră se impune.
4. Intervențiile Jandarmeriei , între grupurile de suporteri, reprezintă un alt punct critic. În timpul revoltelor din Piața Universității, presa a relatat că provocările/ezitările jandarmilor au determinat escaladarea violențelor. Lipsa de tact a forțelor de ordine și provocatorii ar putea genera incidente.
5.Alte probleme sunt legate de catering. Mii de oameni vor ajunge cu câteva ore înainte la stadion, având nevoie de mâncare și apă. Mâncarea stricată din cauza căldurii ar fi un dezastru. Intervenția ambulanțierilor, la etajele superioare ale stadionului necesită folosirea liftului. Dacă vor fi multe leșinuri, din cauza căldurii sau oboselii, accesul publicului va fi îngrunat mai ales în zona VIP, unde sunt doar două lifturi.
6. Intrarea la stadion presupune controlul bagajelor și al biletelor etc. Se vor forma cozi, care vor depăși zona de supraveghere perimetrală, acoperită video. Fiind cunoscută cooperarea între partide și clanurile de romi, în campania electorală, nu este exclusă ”detașarea” unor grupuri de șuți în zonă, cu ocazia meciului. Dacă unui fotograf i se fură camera, va ieși un scandal de presă, în centrul căruia va fi Oprescu.
7. Aruncarea în zona stadionului a unor câini maidanezi nu poate fi exclusă. PDL face de câteva săptămâni o campanie negativă la adresa lui Oprescu, pe tema ”Cifrelor care mușcă”. Dacă ar fi mușcat un turist sau dacă ar apărea imagini cu maidanezii în presa spaniolă, campania anti-Oprescu ar fi confirmată.
8. Coborârea de la nivelul trei al stadionului, pe o scară în spirală, implică riscuri de accidentare a suporterilor, în cazul unor îmbulzeli. Astfel de incidente sunt ușor de generat, de către specialiști în diversiune, deci este probabil ca spaniolii să fie plasați doar la etajele inferioare.
9.Întreruperea curentului electric, cum s-a mai întâmplat la un meci al Rapidului, nu e luată în calcul. În primul rând că stadionul are propriul grup generator, în al doilea, este ușor de stabilit unde și cum s-a produs avaria. O diversiune are succes doar dacă identificarea autorului este dificilă sau imposibilă.
10. Cel mai riscant incident îl reprezintă blocarea comunicațiilor la centrul de presă. Sute de jurnaliști se vor bate pentru acces la Internet, sau la transmisiuni de voce/imagine. Biroul de presă avea doar conexiuni pe fibră optică, dar UEFA a impus și conexiune radio, pentru back-up. ”Vinovatul” pentru o avarie a conexiunilor Internet este mai greu de identificat, mai ales că poate acționa de la distanță. Chiar dacă nu vor cădea total comunicațiile, o viteză redusă va enerva presa străină și va genera critici. Faptul că Primăria nu a solicitat sprijinul STS va fi denunțat de presa portocalie drept o ”afacere” a lui Oprescu, care a preferat firmele private.
Finala, miză în jocul politicFinala Europa League este ultima șansă pentru PDL, în bătălia de la București. Evident, nici organizația condusă de Elena Udrea, nici Silviu Prigoană nu mai pot spera să recupereze distanța care îl separă pe ”pliciman” de ”doctor”. Oprescu trece de 65 de procente, iar candidatul PDL abia atinge 15-16 la sută, intenție de vot. Totuși, propagandiștii portocalii mizează pe scorul lui Prigoană, care va trage după el câțiva consilieri pe liste, limitând dezastrul electoral și deficitul de imagine, în perspectiva alegerilor generale.
National Arena este un punct cheie în strategia PDL, pentru că partidul poate afirma că proiectul a fost început de Adriean Videanu, în vreme ce defecțiunile i se pot imputa actualului primar general, care a inaugurat stadionul. Tot ce au nevoie este de un incident legat de marea finală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News