Jucăriile din magazinele californiene nu vor mai fi adresate pe gen, conform unei noi reglementări.
California este primul stat american care solicită marilor comercianți cu amănuntul să afișeze jucării și articole de îngrijire a copiilor în moduri neutre din punct de vedere al genului, scrie BBC. Noua lege, semnată sâmbătă de guvernatorul Gavin Newsom, nu interzice secțiunile băieți și fete din magazine, dar magazinele mari trebuie să aibă și o secțiune separată, neutră din punct de vedere al genului.
Retailerii trebuie să afișeze „o selecție rezonabilă” de jucării și articole pentru îngrijirea copiilor, indiferent dacă au fost comercializate către un anumit sex. Companiile vor primi o amendă de 250 de dolari pentru prima lor încălcare și penalități de 500 de dolari pentru celelalte.
Noua lege a fost adoptată de legislatura de stat din California luna trecută și va intra în vigoare în 2024, acum fiind semnată de guvernatorul Newsom. Se va aplica retailerilor magazine ce numără 500 sau mai mulți angajați.
Îmbrăcămintea nu va fi afectată, dar legea își va pune amprenta asupra jucăriilor și oricare „articole de îngrijire a copiilor”, destinate să ajute somnul, relaxarea, hrănirea, dinții sau suptul.
În formularea sa, acesta a declarat că modificările vor ajuta consumatorii să identifice „diferențele nejustificate în produsele similare” și să abordeze prejudecățile de gen în produsele destinate copiilor.
Pop it este jucăria momentului printre copii, adolescenți dar și adulți și este prezentă în mai toate magazinele, inclusiv cele din România, sub toate formele, culorile, dimensiunile. Jucăria a creat o adevărată isterie în jurul celor mici și este virală pe TikTok. Formată dintr-un silicon moale, pop it-ul este folosit la adulți ca jucărie antistress.
Jucăria colorată a fost inventată de Theo and Ora Coster, designeri de jocuri din Israel.
Cuplul a fondat Theora Design, care deține peste 190 de jucării și jocuri de societate diferite.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News