Într-un județ zece oameni și-au pierdut viața și șapte au fost grav răniți în acest an, în urma a 14 accidente rutiere provocate de depășirea vitezei legale.
Inspectoratul de Poliţie al Judeţului (IPJ) Constanţa a informat, marţi, că din totalul accidentelor rutiere grave petrecute în perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2024 în judeţul Constanţa, 20,5% au avut viteza drept cauză generatoare.
În acest context, între 5 şi 11 august, conform Programului Operaţiunilor Europene 2024 al Organizaţiei Poliţiilor Rutiere din Europa (ROADPOL), va fi desfăşurată acţiunea Speed, poliţiştii rutieri acţionând cu prioritate pentru depistarea şoferilor care depăşesc viteza legală.
"În România, viteza maximă admisă în localităţi este de 50 sau 70 km/h, cu acordul administratorului drumului public, respectiv 90/100 km/h în afara localităţilor, 120 km/h pe drumurile expres şi 130 km/h pe autostrăzi", a precizat IPJ Constanţa într-un comunicat de presă, conform Agerpres.
Titi Aur, instructor de conducere defensivă și campion național multiplu la raliuri, a participat la emisiunea DC Conducem, în studioul DC News, unde a discutat despre exemplul Spaniei în privința măsurilor luate de stat pentru controlul vitezei excesive și pentru fluidizarea traficului.
"Sunt lucruri care pot fi rezolvate. Spania face lucruri. Are acele semafoare inteligente pe care le știu eu de 10 ani, demult. Sunt puse în localitate și când e mai liberă circulația, cel care circulă în Spania află că nu poate merge mai tare. E o treabă simplă. Dacă acum 15 ani era puțin mai complicat, astăzi e și mai simplu. Ar fi o investiție extraordinară, în loc să pui radare (PNRR-ul are în program achiziționarea a 1.000 de radare). Eu presimt că nu se vor cumpăra sau că se va încerca în ultima lună din 2026 să se ia”, a declarat Titi Aur, pentru DC Conducem.
Expertul a subliniat că majoritatea problemelor din România ar putea fi soluționate printr-o sincronizare mai bună între metodele educative și cele coercitive. În plus, dat fiind că funcționarii și angajații statului responsabili de construirea și amplasarea trecerilor de pietoni, parcărilor, altor infrastructuri, provin din populația generală, o astfel de abordare prezentată de Titi Aur ar putea contribui și la dezvoltarea sectorului public.
"Se face diferența din implicarea statului, autorităților în cele două sisteme de care vorbesc eu, doar eu. Educație și coerciție, împletite. Doar cu educație rezolvi parțial, doar coerciție rezolvi parțial pentru că îi amendezi sau prinzi doar pe cei teribiliști. Într-un sistem bine împletit nu se face decât să se educe și să se formeze sistemul curat. În momentul în care ai conducători auto educați, conducători auto speriați de amendă, conducătorii auto fac parte la rândul lor și din restul autorităților, iar când conduc mașina personală în afara serviciului altfel gândesc un drum, altfel fac o trecere de pietoni. Sunt foarte multe lucruri care pot fi corectate la noi din nouă dungi", a explicat Titi Aur. Vezi tot articolul aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu