Kaufland și Lidl nu mai oferă posibilitatea de încărcare gratuită a mașinilor electrice, din cauza șoferilor ridesharing care ocupau toată ziua „pompele”

Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels

Se pare ca cei de la Kaufland si Lidl au renunțat complet la încărcare gratuita a mașinilor electrice în Europa.

Acesta este pasul normal prin care Kaufland si Lidl scapă de mii de șoferi de Uber, Glovo sau Bolt care încărcau gratis mașinile EV la aceste stații.

Anul trecut Kaufland a încercat să introducă un cupon pentru cei care cumpără din magazin, soluție irelevantă pentru ca aceste stații a fost tot timpul ocupate de mașinile de ridesharing.

Lidl oferă începând de astăzi încărcare cu 1.49 euro, sau 2.41 lei pentru fiecare kw încărcat, preț normal pentru luna septembrie 2022.

În Germania și supermarket-urile Aldi Süd au renunțat la încărcare gratis a mașinilor electrice pentru ca prețul energiei era plătit de toți clienții care în proporție de 95% veneau la cumpărături cu mașini diesel și pe benzina.

Adică, Aldi Süd nu a mai vrut sa facă o discriminare a clienților care vin la cumpărături.

Din data de 12 septembrie 2022, „taxa pentru energia electrică verde depozitată”, îi va determina pe clienții care vor să apeleze la acest serviciu să scoată bani din buzunar.

Astfel, fiecare kilowatt oră la punctele de încărcare DC cu o capacitate de încărcare de până la 149 kW, prețul va ajunge la 0,48 de euro pe oră.

În ceea ce privește locațiile individuale, mașina electrică ar putea fi încărcată cu 150 de kilowați pe oră sau mai mult contra sumei de 0,65 de euro.

Acestă măsură de a înceta gratuitatea încărcării mașinilor electrice are drept scop extinderea și întreținerea stației de încărcare, scrie Autolatest.

Maşinile electrice se vor încărca mai repede decât un telefon. Când va fi gata tehnologia

Din ce în ce mai multe pe şosele, inclusiv în România, maşinile electrice au o problemă. Încărcarea lor este încă una de durată. Dar acest lucru ar putea deveni în curând de domeniul trecutului, pentru că producătorii de baterii vor să implementeze o tehnologie care să permită încărcarea acestora în mai puţin timp decât un telefon. 

O maşină care funcţionează pe bază de combustibil permite şoferilor să parcurgă aproximativ 750-800 km, iar umplerea rezervorului durează, în medie, 5 minute. O maşină electrică are nevoie de câteva zeci de minute pentru o încărcare completă, iar autonomia este de maximum 500 km, la modelele mai scumpe. 

Cercetători guvernamentali americani anunţă, însă, că s-a găsit o soluţie pentru încărcarea a 90% din bateria unei maşini electrice în doar 10 minute. E drept, însă, că dezvoltarea acestei tehnologii va mai dura încă cinci ani, dar ar fi o schimbare fundamentală. 

"Scopul este să ajungem la timpi de încărcare similari cu timpii petrecuţi la pompa din benzinărie", transmite Erik Dufek, conducătorul echipei de cercetători ai Departamentului de Energie al SUA (citește continuarea AICI).  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel