Armata rusă a revendicat sâmbătă cucerirea unui sat din provincia ucraineană Lugansk şi înaintări în provincia vecină Harkov, zone din estul şi nord-estul Ucrainei unde trupele ruse sunt în ofensivă de mai multe săptămâni, spre deosebire de frontul din sudul Ucrainei, unde se apără în faţa unei contraofensive ucrainene, transmit agenţiile AFP şi EFE.
Conform Ministerului rus al Apărării, trupele sale au preluat controlul asupra satului Novosselivske, ocupat deja de trupele ruse la începutul invaziei, dar pe care-l pierduseră în decembrie 2022 în faţa armatei ucrainene.
Aceasta din urmă confirmase vineri intensificarea atacurilor ruseşti în sectoarele de front Kupiansk, Liman et Svatove, în partea de nord-est, estimând că obiectivul acestei ofensive a armatei ruse este să forţeze mutarea unor trupe ucrainene de pe frontul de sud şi să străpungă liniile defensive ucrainene.
'În sectorul Kupiansk, inamicul s-a fixat asupra obiectivului de a recâştiga teritoriile pierdute în toamnă', când o contraofensivă ucraineană fulger a forţat trupele ruse din regiunea Harkov să se retragă dincolo de râul Oskil. Despre acest sector de front din Harkov Ministerul rus al Apărării a afirmat sâmbătă că acolo trupele sale 'desfăşoară acţiuni ofensive pe un front larg', ceea ce le permite să ocupe poziţii mai avantajoase.
În acest timp, pe fronturile de sud şi sud-est, armata ucraineană îşi continuă contraofensiva lansată în urmă cu două luni, dar fără rezultate notabile. Acest asalt, care se loveşte de puternicele linii defensive ruseşti, le-a permis trupelor ucrainene să elibereze până în prezent doar o mână de sate.
Pe de altă parte, agenţia ucraineană pentru navigaţie şi servicii hidrografice a avertizat sâmbătă că şase porturi ruseşti de la Marea Neagră se află într-o 'zonă de risc de război', după ce armata ucraineană a reuşit să lovească cu drone maritime o navă militară rusă în portul Novorossiysk şi o navă-cisternă a Rusiei în zona strâmtorii Kerci.
Este vorba despre porturile Anapa, Novorossiysk, Gelendzhik, Tuapse, Soci şi Taman. Situarea unor porturi într-o 'zonă de război' are implicaţii economice şi comerciale, întrucât societăţile de asigurare pot creşte preţul asigurărilor navale pentru navele care operează în astfel de porturi sau chiar să refuze încheierea poliţelor de asigurare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News