Deplasarea liderului nord-coreean Kim Jong-un în Singapore pentru convorbiri cu preşedintele american Donald Trump presupune o serie de provocări de ordin logistic, începând cu transportul cu o aeronavă din epoca sovietică al liderului de la Phenian, al limuzinei sale şi a zeci de membri ai dispozitivului de securitate, relatează vineri agenţia Reuters.
Publicitate
Primul summit organizat vreodată între un preşedinte american în funcţie şi un omolog al său nord-coreean va fi găzduit de oraşul-insulă asiatic atât pentru că se află la o distanţă rezonabilă de Phenian, cât şi datorită statutului său de neutralitate politică, a explicat presei oficial de la preşedinţia sud-coreeană.
De când a devenit lider al Coreei de Nord, în 2011, Kim Jong-un se ştie că a mers o singură dată cu avionul în străinătate, şi anume zilele trecute, până la Dalian, în China, pentru discuţii cu preşedintele chinez Xi Jinping. Kim a zburat atunci cu avionul personal, un aparat Il-62M, însoţit de un avion-cargo despre care surse informate au afirmat că a transportat limuzina liderului nord-coreean.
Va trebui să facă escală
Situat la 4700 km de aeroportul Sunan din Phenian, Singapore este facil de atins cu un Il-62M, tip de avion cu patru motoare folosit pentru prima dată în anii '70, capabil să zboare autonom 10.000 km. În schimb, avionul cargo Iliuşin-76 nu poate zbura mai mult de 3.000 de kilometri fără realimentare, dacă este încărcat la capacitatea deplină, şi va trebui deci să facă o escală într-un loc "prietenos" cum ar fi capitala Vietnamului sau să zboare mai puţin încărcat.
În plus, este un aparat care a avut o serie de probleme de siguranţă. Luna trecută, 257 de oameni au murit după ce un astfel de avion s-a prăbuşit la decolarea de la o bază aeriană din Algeria.
Alte probleme pentru Kim Jong Un
Spre deosebire de tatăl său, Kim Jong-il, care folosea un tren blindat în rarele sale călătorii în străinătate, de teamă să nu-i fie doborât avionul, despre Kim Jong-un nu se ştie să aibă o aversiune faţă de zbor. Dar drumul cu avionul pe o distanţă dintre Phenian şi Singapore devine o provocare semnificativă când vine vorba despre transportul echipamentelor şi al personalului de comunicare şi securitate necesare pentru organizarea summitului. Presupune, de asemenea, o cantitate importantă de combustibil, produs strict limitat de sancţiunile impuse de ONU importurilor Coreii de Nord, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu