Simona Popovici, HR Director-ul Grupului KMG, având o experiență de peste 20 de ani în domeniu, dezvăluie, într-un interviu pentru evz.ro, care sunt cerințele marilor companii, dar și cum sunt tratați angajații de către acestea.
- Ce presupune functia de HR Director la un grup de talia KMG International?
Directorul de Resurse Umane are un rol complex, este un partener strategic pentru business, un avocat–mediator atat al angajatilor cat si al Grupului dar si un agent al schimbarii. El trebuie sa pastreze echilibrul intre satisfacerea nevoilor celor doua parti, angajati si angajator si sa caute in permanenta strategii de implicare si motivare care sa contribuie la un climat de lucru pozitiv si constructiv.
- Cum se deruleaza procesul de recrutare la o astfel de companie?
O mare parte a procesului de recrutare este intern si este puternic ancorat in abordarea noastra cu privire la promovabilitate, succesiune si management al talentelor. Ne dorim ca prima sansa sa o aibe colegii nostrii din companiile care fac parte din Grup. Atunci cand dorim sa aducem capabilitati noi sau nu putem promova intern ne orientam catre recrutare externa. Procesul de recrutare este in mare masura similar, folosind metodele clasice de recrutare. Diferenta intervine in cazul pozitiilor de nisa, unde un proces eficient presupune mai multa creativitate. Desigur, un factor determinant il are brandul de angajator, insa utilizam instrumente noi in trend cum ar fi retelele online - LinkedIn si Facebook, dar si referinte de la angajati.
- Cum sunt structurate interviurile de angajare? Exista intrebari standard sau fiecare companie isi face propriul chestionar?
Interviurile de angajare contin intrebari standard organizate pe capabilitati si comportamente incluse in ghidul de interviu care face parte din procedura de recrutare si selectie, insa exista si libertatea intervievatorului de a se adapta si de a excede chestionarului, mai ales pentru pozitiile complexe. Ne uitam destul de mult la partea de potrivire cu cultura companiei si atitudinea candidatilor cu privire la locul de munca, orientare catre client, munca in echipa si diversitate.
[citeste si]
- Cum sunt selectați angajații? Ce au bun si ce lipseste din educatia, cultura si 'bagajul' de informatie al candidatilor din ziua de azi? Limbile straine sunt un avantaj?
Dincolo de potrivirea intre abilitatile si competentele specifici unui post, cautam sa decelam interesul sincer pentru job si desigur o doza de entuziasm. Limbile straine sunt necesare mai ales pentru pozitiile manageriale, dar nu sunt un criteriu eliminator. Suntem o companie diversa si multiculturala de care suntem mandri, ne dorim sa dezvoltam abilitatile angajatilor, dar unde este cazul adresam eventuale bariere de limba printr-o echipa competenta de interpreti si translatori.
- Pentru ce pozitii gasesc greu candidati in Romania?
In Romania sunt angajati cu experienta, sunt destul de putine pozitii unde candidatii sunt identificati si atrasi mai greu, in special expertiza de lunga durata pe abilitati profesionale specifice rafinarii cum ar fi operatori seniori Sistem Control Distribuit (DCS), sau de mentenanta, ori project manageri cu experienta in industrie si proiecte de mare anvergura.
- Cum motiveaza companiile de talia KMG International angajatii pe termen lung? Ce avantaje au cei care lucreaza pentru o companie de talia aceasta?
KMG International are operatiuni in 15 tari, insa are un mare atu fata de alte grupuri transnationale prin gestionarea manageriala din Romania. Suntem activi in multe tari printre care Bulgaria, Moldova, Georgia, Elvetia, Singapore, Kazahstan, Franta, Turcia etc si astfel avem posibilitatea de a oferi dobandirea unei experiente unice prin prisma unor stagii pe termen scurt (pana in 6 luni) sau de termen lung (6 luni-5 ani) in strainatate.
- Ce alte avantaje le oferiți angajatilor? De ce sa aleaga ei Rompetrol-KMG International? Care sunt pasii de urmat pentru cei care vor un job la Rompetrol-KMG International?
KMG International ofera oportunitati si provocari pentru cei ambitiosi. Desi ritmul este foarte intens, cine reuseste in acest mediu plin de provocari, va reusi oriunde. Avem colegi care au plecat si au revenit, argumentand ca Rompetrolul le-a intrat in sange. Avem un mix de nationalitati si culturi, avem sase generatii la munca. Avem colegi cu experienta de viata considerabila, mai mult de 30 de ani de munca, avem colegi ce detin spirit antreprenorial educat in vremea lui Dinu Patriciu, avem colegi mai tineri educati in cele mai bune scoli de business din lume. Avem un management tanar si cu idei progresiste, de exemplu majoritatea celor din conducerea grupului au varste pana in 40 de ani, doar doua persoane au peste 40 de ani.
- Care sunt cele mai interesante intrebari primite de la candidati de-a lungul timpului? Sau cele mai trasnite raspunsuri?
Cele mai amuzante intrebari le primim de cele mai multe ori de la tinerii fara experienta in participarea la un proces de selectie. Recrutam proaspat absolventi de liceu sau studenti pentru programele noastre de internship si nu de putine ori acestia sunt la primul interviu. Am fost intrebati de cate ori pe zi pot iesi la fumat sau cat de mult trebuie sa zambeasca la serviciu – intrebare venita de la un candidat care trecuse recent printr-o despartire si care nu avea disponibilitatea de a zambi. O alta situatie amuzanta a fost cu un proaspat absolvent de management, fara experienta profesionala, care ne-a contactat pentru a ne transmite ca este interesat sa aplice pentru pozitia de Manager de Rafinarie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News