CNN va difuza, trei zile la rând, o emisiune despre Portul Constanța. Un teaser a fost deja pus în circulație, permițându-ne să apreciem performanța ”ghidului” Traian Băsescu, care i-a prezentat portul jurnalistei Becky Anderson.
Din ceea ce s-a putut vedea până acum, reportajul diferă de producțiile cu care ne-am obișnuit (aurolaci, copii abandonați, palate țigănești ridicate din cerșit, Dracula, haos în administrație). Dimpotrivă: se spune că Portul Constanța e cel mai mare, e plasat strategic, se fac plimbări cu barja pe Canal, se promite o vizită la Dacia Renault.
Nu e rău, reportajul poate influența percepția middle management-ului străin despre România. Hotărârile strategice, marile decizii de investiții nu se iau, însă, pe baza celor văzute la televizor. ”Clienții” Portului Constanța sau Canalului Dunăre-Marea Neagră nu pot fi atrași prin reclame.
De aceea, marele beneficiar al filmărilor nu e Portul, ci ”ghidul”. Se poate vedea că Traian Băsescu s-a pregătit pentru emisiune, sau poate își exersează engleza, zi de zi. Oricum, se constată progrese față de marinăreasca vorbită până acum în ocaziile publice. Traian Băsescu nu doar că a folosit o engleză fluentă, dar a arătat și că stăpânește subiectele economice. Practic, a vorbit pe limba celor care se uită la CNN.
Nu știu de ce mi-am adus aminte de campaniile electorale, în care Băsescu își pregătea temeinic intervențiile și alegea cu grijă canalul prin care își transmitea mesajul. Doar nu candidează, să zicem, la șefia NATO. Ar fi fost o emisiune utilă, datorită influenței pe care o are CNN în mediile politice internaționale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News