Prăbuşirea elicopterului SMURD, soldată cu moartea a patru oameni nu este primul accident aviatic ce are loc pe lacul Siutghiol. Atât istoria, cât şi descoperirile recente ale unor tineri pasionaţi de scufundări şi istorie, consemnează că cei patru salvatori de vieţi nu sunt primii care şi-au pierdut vieţile în acest lac.
Pascale Roibu, reprezentant al Club Marine Explorer, a explicat că, în 1943, în urma unei amerizări pe timp de noapte, un hidroavion model Blohm&Voss BV138 a căzut în lacul Siutghiol, în aprilie 1943, iar întreg echipajul (din informaţiile consemnate în arhiva germană, ar fi vorba despre cinci persoane) a murit, scrie cugetliber.ro.
Al doilea hidroavion, un Heinkel 114 (avion biplan, folosit în România în zboruri de recunoaştere, până în 1960), a căzut în lacul Siutghiol, în urma unui zbor de antrenament. „Niciunul dintre avioane nu a fost doborât, ci s-au prăbuşit în urma unor zboruri de antrenamente", a mai precizat Pascale Roibu.
În vara lui 2012, membrii Club Marine Explorer au descoperit părţi ale celor două hidroavioane, care ulterior au fost scoase la suprafaţă cu ajutorul Forţelor Navale. Operaţiunile de recuperare au fost dificile, din cauza mâlului gros şi a apei tulburi.
Pe de altă parte, există voci care susţin că acestea nu sunt singurele hidroavioane care şi-au găsit sfârşitul pe fundul lacului Siutghiol. Mai ales că, vreme ce aproximativ patru decenii, între 1920 - 1960, în zona a fost baza Hidroaviaţiei Române. Opinia nu este împărtăşită, însă, de toată lumea, unii aviatori veterani susţinând că germanii făceau tot posibilul pentru a nu lăsa tehnica de aviaţie în urmă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu