Lansarea Programului Casa Verde Fotovoltaice 2024

FOTO: Freepik @senivpetro
FOTO: Freepik @senivpetro

De când începe înscrierea în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024, pentru persoanele fizice și unitățile de cult.

Administrația Fondului pentru Mediu demarează sesiunea de finanțare pentru înscrierea solicitanților persoane fizice în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională, începând cu data de 27 septembrie 2024, ora 10:00 și până la data de 08 octombrie 2024, câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni, prin intermediul aplicației informatice pusă la dispoziție pe site-ul www.afm.ro. Totodată, unitățile de cult se vor putea înscrie în program în data de 09 octombrie 2024, ora 10:00 sau până la epuizarea bugetului.

“În anul 2024, Administrația Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ 2 miliarde de lei. Scopul nostru este să facilităm accesul unui număr cât mai mare de beneficiari la finanțarea oferită prin acest program. Ne dorim să asigurăm resursele necesare pentru a sprijini implementarea sistemelor de panouri fotovoltaice în alte aproximativ 67.000 de gospodării, astfel că, după această sesiune vom putea discuta despre aproximativ 200.000 de gospodării care își vor reduce costul facturii la energie electrică și care vor utiliza energie verde.

Sesiunea din 2024 aduce noutăți deosebit de importante în cadrul Programului. Este vorba despre finanțarea instalațiilor pentru stocarea energiei electrice produse de panourile fotovoltaice, o măsură esențială pentru maximizarea eficienței și independenței energetice a gospodăriilor. Totodată, am crescut considerabil subvenția, de la 20.000 lei la 30.000 lei, oferind astfel un sprijin financiar mai mare pentru cei care doresc să investească în energia verde.

Pentru a simplifica procesul de înscriere am adus îmbunătățiri semnificative aplicației informatice dedicate programului. Astfel, conturile utilizatorilor pot fi create înainte de deschiderea oficială a sesiunii de înscriere, permițându-le astfel beneficiarilor să se familiarizeze cu aplicația și să fie pregătiți în avans. În ziua dedicată înscrierii va fi necesară doar încărcarea documentelor solicitate, eliminând astfel stresul și aglomerația.

Ne dorim să asigurăm un proces de înscriere cât mai eficient, astfel că am decis ca fiecare regiune să aibă o zi destinată înscrierii și nu trei zile cum a fost anul trecut, având în vedere faptul că banii alocați s-au epuizat de fiecare dată într-un timp record. Această măsură va reduce semnificativ riscul de supraîncărcare a platformei și va oferi fiecărui solicitant șanse egale de a beneficia de finanțare” a declarat președintele AFM, Laurențiu-Adrian Neculaescu.

Solicitanții se vor înscrie personal în cadrul programului prin intermediul aplicației informatice, conform următorului calendar:

Înscrierea solicitantului se face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor necesare.

Documentele trebuie să fie valabile la momentul înscrierii în aplicație.

  • Documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicație sunt:

a) actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;

b) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de statde la ANAF;

c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local;

d) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație;

e) copia cărții funciare colective, dacă este cazul.

Solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur imobil.

Pentru solicitantul persoană fizică este eligibil proiectul care se implementează la adresa menționată ca domiciliu în cartea de identitate.

  • Documentele pe care le încarcă solicitantul unitate de cult în aplicație sunt:

a) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de statde la ANAF;

b) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local;

c) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație.

Solicitantul unitate de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.

Aplicația informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant.

Toate informațiile necesare participării în Program sunt publicate pe site-ul www.afm.ro, la secțiunea Programe de finanțare - Sisteme fotovoltaice.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel