Criza lanţurilor de aprovizionare se extinde şi afectează până şi cele mai puternice economii.
Criza lanţurilor de aprovizionare afectează redresarea celei mai mari economii a Europei, Germania, scrie Financial Times.
Încrederea a scăzut în toate sectoarele cu excepţia construcţiilor în condiţiile în care blocajele existente la nivelul lanţurilor de aprovizionare afectează capacitatea de producţie. După o revenire în trimestrul doi odată cu ridicarea restricţiilor anti-pandemice, economiştii se aşteaptă la o creştere de 2,2% a economiei germane în trimestrul trei. După publicarea ultimelor date, unii se aşteaptă la o încetinire dramatică în ultimul trimestru, scrie Mediafax.
Jeremy Nixon, şeful uneia dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, Ocean Network Express, a lansat cel mai recent avertisment cu privire la efectul pe care criza lanţurilor de aprovizionare în are asupra comerţului internaţional. Potrivit acestuia, criza ar putea dura cel puţin încă un an dacă guvernele nu-şi vor creşte investiţiile în porturi, linii feroviare, depozite şi sisteme rutiere.
Marea Britanie ar putea rămâne fără spaţiu de depozitare în decurs de un an în condiţiile în care perturbarea lanţurilor de aprovizionare coincide cu volume în creştere puternică de cumpărături online, avertizează un agent din sectorul imobiliar. Peste un sfert din cumpărăturile din sectorul britanic de retail sunt realizate acum online, deşi nivelul a scăzut de la un vârf de 37% atins în ianuarie, relevă date oficiale.
Pe fondul temerilor privind întârzierea livrărilor, ia amploare şi fenomenul „Bopis“, cumpără online, preia din magazin. Efectele crizei lanţurilor de aprovizionare vor deveni vizibile şi în ceea ce priveşte câştigurile companiilor pe trimestrul trei.
Din cauza aceleiaşi crize, industria publicităţii este nevoită să-şi regândească marile campanii promoţionale în cea mai importantă perioadă a sa, cea de dinaintea sărbătorilor de iarnă. După cum arată editorul Toy Insider, „Nu poţi face publicitate unei jucării despre care nu ştii dacă va apărea pe rafturile magazinelor“.
Între timp, constructorii auto europeni avertizează că industria riscă o repetare a crizei semiconductoarelor.
Constructorii auto europeni trebuie să-şi reducă dependenţa de Asia pentru semiconductoare, riscând în caz contrar o repetare a crizei care a dus la închideri de fabrici pe întregul continent, a avertizat şeful asociaţiei auto a regiunii.
Oliver Zipse, preşedinte al ACEA şi şef al BMW, avertizează că industria „va suferi consecinţe severe şi immediate“ legate de incapacitatea sa de a cumpăra componentele necesare pentru autovehicule.
Într-o scrisoare trimisă Comisiei Europene, acesta arată că este necesară o iniţiativă la nivel european pentru construirea de unităţi de producţie de semiconductoare în regiune care să rivalizeze cu centrele din Asia.
Industria auto europeană este ameninţată şi de o criză de magneziu înregistrată în China.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu