Corneliu Ştefan, preşedintele CJ Dâmboviţa, a fost invitatul analistului politic Bogdan Chirieac la Interviurile DCNews, unde a vorbit, printre altele, şi despre stadiul lucrărilor la DN71, devenit deja de zeci de ani "vis greu de îndeplinit" pentru români. CNAIR a primit deja două oferte pentru lărgirea la 4 benzi a DN 71 Bâldana-Târgoviște
Compania de Drumuri a primit două oferte pentru modernizarea tronsonului Bâldana-Târgoviște de pe DN 71, un contract estimat la aproape un miliard de lei. Lărgirea la 4 benzi a celor 44 de kilometri costă între 860 și 970 de milioane lei, cu o durată de realizare de 3 ani, din care 12 luni proiectare și 24 de luni execuție, a transmis CNAIR: "Miercuri, 30.03.2022, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție a modernizării DN71, Bâldana – Târgoviște, km 0+000 – km 44+130, prin lărgirea la 4 benzi de circulație."
Corneliu Ştefan, preşedintele CJ Dâmboviţa, a confirmat: "De treizeci de ani, toţi liderii politici din judeţul Dâmboviţa, toţi parlamentarii, toţi preşedinţii de consilii, toţi miniştrii şi prim-miniştrii au promis DN71, lărgire la 4 benzi. Pentru prima dată, suntem într-un stadiu în care avem şanse să semnăm contractul cu un constructor pentru ruta spre Târgovişte. Avem două oferte. Pentru al doilea proiect, ruta prin Lunguleţu spre Titu, am semnat contractul de proiectare şi execuţie. Acolo avem contract semnat de acum o lună, avem un constructor, ne-a ajutat Dumnezeu să ne mişcăm repede. La final, vom intersecta Titu cu drumul spre Târgovişte."
Soluția lărgirii carosabilului pe Drumurile Naționale care traversează multe localități a fost abandonată la începutul anului trecut, în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă, care spunea că este "potrivită pentru anii ’50-60, nu 2021”, argumentând că DN 71 străbate sate în procent de 53%.
"În 2007, Guvernul României, la vreme respectivă, condus de Călin Popescu Tăriceanu, a semnat un protocol cu cei de la Renault care au spus că, în maxim 24 de luni, vor face patru benzi de la Bâldana la Titu. Suntem în 2022, acelaşi protocol a rămas între Guvern şi Renault şi uitaţi că abia astăzi avem un constructor. Din 2007!" a ţinut să reamintească preşedintele CJ Dâmboviţa.
"E de noaptea minţii! Doamne ajută să vă văd că şi terminaţi! Pe la transporturi, acolo, e o doamnă, Mariana Ioniţă, faţă de care am mari dubii. Sigur găseşte dânsa nişte probleme!" a completat jurnalistul Chirieac.
Lărgirea drumului la 4 benzi rămâne un coșmar pentru locuitorii satelor tranzitate, circulaţia se face greu și cu multe limitări de viteză. În acest sens, varianta unui drum de mare viteză prin afara localităților ar fi cea mai avantajoasă. Este motivul pentru care, într-o procedură accelerată s-a lansat și s-a semnat contractul pentru proiectarea „Valahia Expres” (București – Târgoviște).
Interviul complet aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu