McDonald's a anunțat că va reconsidera politica de prețuri, având în vedere că vânzările au scăzut în ultimele trei luni.
Vânzările din America în locațiile deschise de cel puțin un an au scăzut cu 1% față de anul anterior, marcând prima scădere a vânzărilor de la începutul pandemiei, relatează BBC.
Această scădere a vânzărilor a avut loc în ciuda eforturilor companiei de a atrage clienții prin reduceri, destinate celor care sunt mai atenți la cheltuieli sau celor care au boicotat rețeaua din cauza conflictului Israel-Gaza.
Chris Kempczinski, directorul executiv, a declarat că rezultatele slabe au impus o „reevaluare cuprinzătoare” a prețurilor și a spus investitorilor că firma va miza pe reduceri pentru a recâștiga clienții. Printre promoțiile recente se numără mesele Happy Meal la 5 dolari în SUA și o campanie din Marea Britanie, unde clienții pot alege trei articole pentru 3 lire sterline. Aceste oferte sunt așteptate să se extindă în toată lumea în lunile următoare.
McDonald's a întâmpinat o reacție negativă din partea clienților după ce prețurile au fost majorate semnificativ în timpul pandemiei. Luna trecută, șeful operațiunilor din SUA a răspuns oficial la plângeri printr-o scrisoare deschisă adresată clienților, afirmând că rețelele de socializare oferă o imagine inexactă.
El a menționat că prețul unui Big Mac a crescut cu 21% din 2019, conform inflației, iar multe articole au avut creșteri mai lente. Totuși, Kempczinski a recunoscut că McDonald's trebuie să depună eforturi pentru a-și recâștiga reputația. Majorările de prețuri, ca răspuns la inflație, au determinat consumatorii să-și reconsidere obiceiurile de cumpărare, mai spune el.
În timp ce unele piețe au reușit să se ajusteze, altele necesită o „reevaluare mai amplă”, a spus Kempczinski. Analista de la Bank of America, Sara Senatore, a menționat că McDonald's a crescut prețurile articolelor esențiale mai repede decât concurența sa. „Consumatorii sunt foarte atenți și conștienți de acest aspect. Meniul de 5 dolari lansat ar putea începe să schimbe percepțiile, dar nu se observă încă o schimbare a tendințelor în ceea ce privește tranzacțiile”, a mai spus ea.
McDonald's se alătură altor mari corporații care au avertizat despre încetinirea cheltuielilor consumatorilor, inclusiv în economii majore precum China. Compania a declarat că veniturile totale, care includ vânzările din locațiile noi, au rămas aceleași față de anul precedent, în timp ce profitul a scăzut cu 12%.
McDonald's a menționat că cei cu venituri mai mici sunt cei mai afectați și că pierderea acestora nu este compensată de gospodăriile mai înstărite care cumpără produse mai ieftine.
„Consumatorii devin mai selectivi în ceea ce privește locul, momentul și ce mănâncă și nu ne așteptăm la schimbări semnificative în acest mediu în următoarele trimestre”, a spus un executiv al McDonald's în cadrul apelului cu investitorii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News