Timpul de așteptare petrecut în Call Center le dă bătăi de cap românilor, drept urmare un proiect de lege, trecut de Senat, vrea să amendeze companiile și instituțiile în cazul în care un client sau beneficiar de servicii petrece mai mult de 5 minute înainte ca un operator să răspundă solicitărilor.
Cu toate acestea, există mai multe variante prin care clienții și companiile să ia legătura. De pildă, serviciile de tip chatbot folosesc inteligența artificială pentru a le răspunde instantaneu clienților, fără să fie nevoie de un operator.
Avantajele suplimentare ale serviciilor de tip chatbot sunt creșterea fericirii clienților prin obținerea de răspunsuri 24/7, fără stat la coadă și fără ca apelantul să fie transferat între departamente, pentru a explica aceeași problemă în repetate rânduri.
Iată mai jos 5 avantaje ale serviciilor de tip chatbot:
De departe, cea mai rapidă creștere a modalităților de interacțiune cu majoritatea sistemelor de servicii pentru clienți este prin intermediul unei interfețe de chat. Un sistem de chat este eficient pentru că este rapid, intuitiv și poate ține pasul cu cea mai mare cerere de servicii pentru clienți.
Asistenții virtuali inteligenți aduc mai multă eficiență departamentelor de servicii pentru clienți, deoarece pot răspunde la întrebări imediat și în mai multe limbi. Capacitatea de a oferi răspunsuri în mai puțin de 1 secundă îi mulțumește pe clienții care caută cele mai rapide soluții la problemele lor.
Avantajul de a avea un asistent virtual de tip chatbot este că acesta nu devine distras, precum un angajat de Call Center. Prin urmare, răspunsurile lui vor fi mereu calitative și clare, iar clientul poate avea mai multă încredere în îndrumarea acestuia. Totodată, asistenții virtuali nu au cu adevărat o limită superioară a capacității, putând prelua solicitările mai multor clienți, în același timp.
Asistenții virtuali stochează conversația cu clienții, astfel încât atunci când aceștia sunt redirecționați către agenți umani, în cazuri specifice, istoricul discuției anterioare este, de asemenea, transmis. Mulți furnizori permit această caracteristică și este extrem de benefică, deoarece atunci agentul poate citi rapid conversația dintre bot și utilizator și poate începe să rezolve solicitarea fără a cere clientului să se repete.
Mulți chatboți de pe piață sunt proiectați cu o logică de afaceri, cum ar fi recomandarea de produse clienților. Cu asistenții virtuali, datele sunt deja în format text și pot fi mai ușor prelucrate.
Lucruri precum comportamentul clienților, preferința pentru produse, feedback-ul față de servicii, probleme comune cu utilizarea serviciilor, plângeri comune și ce produse oferă cea mai mare satisfacție, pot ajunge mai repede în vizorul companiilor, pentru ca acestea să vină mai ușor cu soluții de îmbunătățire.
Integrarea asistenților virtuali bazați pe inteligență artificială în sistemele back-office existente înseamnă că botul poate face cea mai mare parte a muncii pentru echipele de servicii cu clienții. Prin autentificarea clientului, botul este capabil să ofere informații personalizate despre lucruri precum plățile facturilor, starea comenzilor, reducerile disponibile sau orice problemă cu anumite servicii. Toate acestea oferă clienților informații detaliate despre întrebările lor și le oferă angajaților umani mai mult timp pentru a se concentra pe îmbunătățirea experienței solicitanților.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu