În Norvegia a fost promulgată o lege care nu le va mai permite influencerilor să își altereze pozele.
Abdomen mai plat, buze mai pline și piele mai netedă. Asta promovează în majoritatea conținutului lor influencerii de pe rețelele de socializare. În cazul pozelor editate, guvernul norvegian impune folosirea unei etichete care să anunțe faptul că persoana din imagine sau imaginea în sine sunt supuse alterărilor, scrie BBC.
Noua lege dorește să reducă presiunea socială care se pune asupra tinerilor, care la rândul lor se simt neadecvați și nepotriviți din cauza standardelor de frumusețe promovate. Această nouă regulă va include și postările plătite, care au rol de reclamă la diferite servicii sau produse. În acest caz vor avea de suferit imaginile care prezintă efectele unui produs, de tipul celor înainte și după.
Madeleine Pedersen este un influencer din Moss, Norvegia. Aceasta a declarat pentru Radio 1 Newsbeat că era și timpul ca o astfel de reglementară să apară și speră că adolescenții și tinerii nu se vor mai compara cu imagini diferite de realitate.
„Sunt atât de mulți oameni care sunt neîncrezători în privința corpului și a feței lor. Am avut probleme cu imaginea corpului meu din cauza rețelelor sociale. Și partea cea mai rea a fost că nici măcar nu știam dacă imaginile fetelor pe care le admiram erau editate sau nu. De aceea avem nevoie de răspunsuri, de aceea avem nevoie de această lege”, a declarat Pedersen.
Madeleine a evitat să își editeze pozele și modul cum arată pentru că nu a simțit nevoia. Imaginile postate de ea ajung la aproximativ 90.000 de utilizatori de rețele sociale. Aceasta folosește instrumente pentru a ajusta lumina, culoarea sau claritatea imaginii, însă nu alterează elementele fotografiei.
Adelina Pestrițu are 1.7 milioane de urmăritori pe Instragram și 1.5 milioane pe Facebook, platformele pe care își câștigă pâinea. Totuși, mulți nu înțeleg exact cu ce se ocupă, mărturisește vedeta.
"Părinții mă întreabă cu ce mă ocup. Eram la televiziune, era un venit sigur. Mi-a fost greu să le explic. Oamenii nu s-au obișnuit cu rolul de influencer, meseria de influencer, pentru că îți ocupă tot timpul. Sunt zile în care nu am timp pentru mine sau viața personală, dar trebuie, e musai să am timp pentru ce fac eu în mediul online, adică mediul din care îmi câștig pâinea, pentru care trebuie să muncesc non-stop”, a declarat Adelina Pestrițu.
Adelina Pestrițu câștigă și 5.000 de euro pe o campanie care conține câteva postări. Vedeta susține că uneori acceptă să scrie și gratuit.
"Nu aș putea să-ți spun dacă ar fi o cifră reală sau umflată. Depinde mult de context. În cazul meu, să știi că au fost colaborări din propria inițiativă fără nici 50 de euro. Am simțit că este nevoie de aportul meu în cazul respectiv. Unele contracte sunt remunerate și cu asemenea sume, altele cu mai puțin. Altele deloc. Suma raportată la salariul minim pe economie este enormă.", a mărturisit Adelina Pestrițu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News