Dacă România ar aplica modelul suedez în ceea ce priveşte siguranţa rutieră, accidentul de la 2 Mai ar fi putut fi prevenit.
Vlad Pascu, tânărul care a provocat accidentul de la 2 Mai, a mai fost oprit în acea noapte de un echipaj de poliţie care a găsit asupra sa substanţe interzise, însă acesta a fost lăsat să plece, pentru că nu prezenta semne de intoxicare cu alcool, iar un aparat drugtest nu era disponibil. Legea din Suedia, însă, le-ar fi permis poliţiştilor să reţină cheile maşinii lui Vlad Pascu, şi astfel poate că accidentul nu ar mai fi avut loc.
"Avem legislaţie care ne ajută, şi avem şi colaborarea cu firmele de asigurări, pentru teribilişti. Dacă vedem că participă la curse ilegale, fotografiem maşinile, dăm informaţia mai departe la asigurări, care măresc primele de asigurare.
Avem şi legislaţie care ne dă posibilitatea să confiscăm cheile celor pe care îi suspectăm că sunt sub influenţa alcoolului şi drogurilor. Putem să le confiscăm timp de 24 de ore, timp în care aceştia îşi revin la normalitate şi pot reveni să îşi recupereze bunurile. Au fost cazuri în care legislaţia ne-a lăsat să confiscăm şi maşini care au fost implicate de aceşti teribilişti în întreceri ilegale.
Am un exemplu din Stockholm, în care o maşină de peste 1000 cai putere a fost confiscată şi distrusă", a declarat Răzvan Pîrvu, român care lucrează în cadrul poliţiei suedeze, ca anchetator cu funcţie de comandant la Poliţia Helsinborg, în cadrul documentarului Sânge pe Şosea, difuzat la DC NEWS.
VEZI MAI MULTE ÎN VIDEO
"În cazul accidentului de la 2 Mai am cerut Parchetului să constate că infracțiunea săvârșită este una cu intenție directă și ca atare să îi schimbe încadrarea faptei lui Vlad Pascu din ucidere din culpă în omor calificat și tentativă la omor calificat. În mod normal ar trebui să fie admisă și trimis dosarul către Tribunalul Constanța. În acest caz Vlad Pascu riscă închisoarea pe viață", transmite avocatul Adrian Cuculis.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News