Horațiu Cosma (USR) a fost invitat la DC News unde a vorbit despre lentoarea cu care sunt implementate proiectele în România.
„Portul Constanța funcționează undeva la 40-50% din capacitate exact pentru că nu există această capacitate de a aduce toate trenurile, care să reușească să preia. Ori să aducă cereale spre port, ori să le ia, să le descarce și să le ducă mai departe. În această cale ferată nu s-au investit bani foarte mult timp. Sunt foarte multe vagoane rămase la CFR marfă, în care au crescut copaci pe acele linii. Totul trebuie curățat, refăcut, reabilitat.
Problema se poate rezolva, dar trebuie implementat acest proiect de 1 miliard de euro și, din păcate, am văzut că nu s-a întâmplat mai nimic, într-un final, de ochii lumii au licitat 3 milioane de euro – reabilitarea unei stații.”, a spus Horațiu Cosma.
„De ce? Se așteaptă fie agreate sau de ce se așteaptă?”, a întrebat Val Vâlcu.
„Nu înțeleg. Pur și simplu o lentoare incredibilă cu proiectul aprobat din noiembrie anul trecut, deci deja 7 luni. Stau și cerealele ucrainene și absolut toată lumea la intrarea în port și nu reușesc să intre. Trebuie să refacem aceste linii de cale ferată, să nu mai intre un tren o dată, ci să intre două în paralel. Cei de acolo ridică din umeri așteptând de la ministerul Transporturilor să lanseze licitația, să aprobe. Noi în 2021 când aprobam un proiect în Guvern, deja eram cu licitația în buzunar, să fie lansată rapid, sa nu mai pierdem nicio zi.”, a spus Horațiu Cosma.
„Nu cumva e o schemă? Adică se așteaptă până când firmele agreate termină alte proiecte și sunt disponibile?”, a întrebat Val Vâlcu.
„Și asta ar putea fi o explicație, fiindcă altfel nu înțeleg de ce ar sta cu un proiect perfect pregătit. Are șase luni, e cald.”, a spus Horațiu Cosma la DC News.
Licitaţiile pentru trenurile pe bază de hidrogen au fost anulate în România, deşi jalonul din PNRR spunea că aceste contracte trebuiau semnate până la finalul lunii iunie. Polonia, în schimb, a reuşit să lanseze deja prima locomotivă care funcţionează pe bază de hidrogen. Horaţiu Cosma, USR, a spus la interviurile DC NEWS că de vină ar fi caietele de sarcini din România, făcute într-un mod în care producătorilor le-ar fi fost greu să ducă proiectul la final. ... Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News