Liderul Sindicatului Navigatorilor, avertisment: Întârziere globală de aprovizionare cu marfă

Liderul Sindicatului Navigatorilor, avertisment: Întârziere globală de aprovizionare cu marfă / Foto: Pixabay
Liderul Sindicatului Navigatorilor, avertisment: Întârziere globală de aprovizionare cu marfă / Foto: Pixabay

Prețurile la anumite produse ar putea crește și mai mult din cauza blocajului apărut în lanțul de aprovizionare, avertizează specialiștii.

Specialiștii avertizează că prețurile la anumite produse ar putea crește și mai mult din cauza blocajului apărut în lanțul de aprovizionare. Mai multe porturi din întreaga lume au fost blocate, din cauza focarelor COVID, iar containerele pline cu mărfuri stau blocate săptămâni în șir în porturi. Unele dintre ele conțin mărfuri perisabile. 

,,Au fost întârzieri din cauza pandemiei și din cauza valurilor de pandemie care vin. Toate lucrurile astea au dus la o întârziere globală de aprovizionare cu marfă.’’, a explicat Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Navigatorilor.

Acest blocaj ar putea afecta grav și sărbătorile de iarnă din acest an, mai avertizează specialiștii.

,,Transportul de mărfuri este într-o situație destul de grea, transportul este afectat din cauza valurilor de Covid, ceea ce s-a întâmplat în China și în restul lumii, practice sunt întârzieri foarte mari în lanțurile de aprovizionări, din cauza întârzierilor mari ale navelor care suferă în urma restricțiilor impuse de guvernele mondiale. O parte din aceste întârzieri se vor răsfrânge și asupra noastră.’’, a mai precizat liderul Sindicatului Navigatorilor.

"Costurile de transport a unui container s-a triplat"

De exemplu, navele care transportă containere din China ajung la noi în țară cu întârzieri de câteva săptămâni, estimează specialiștii. Costurile de transport au crescut, iar asta ar putea duce și la majorarea prețurilor produselor.

,,Costurile de transport a unui container, după statisticile europene, s-a triplat. Este o lipsă de containere în China și un plus de containere în vestul globului, iar congestia în porturi este destul de mare pentru descărcarea și, mai ales, expediția containerelor.’’, a afirmat Florin Goidea, director general al Portului Constanța.

Număr record de NAVE și echipaje, ABANDONATE în lume, fără plată, hrană sau bani de drum. "Este o criză umanitară globală"

Companiile aflate în dificultate renunță la navele prea scumpe pentru a fi reparate sau prea greu de vândut, abandonând marinarii în porturi sau în larg, scrie Wall Street Journal, citează Mediafax.

Un inginer blocat pe o navă de marfă abandonată în portul Constanța a așteptat patru ani pentru a fi plătit și a se întoarce acasă. În largul coastelor Somaliei, un echipaj care așteaptă să fie plătit lâncezește pe o porțiune din Oceanul Indian împânzită de pirați, în timp ce nava lor ia încet-încet apă. Alți 14 navigatori, blocați pe o navă de marfă în largul coastei Iranului, au rămas fără hrană și combustibil. Unii s-au gândit să se sinucidă.

Industria navală de 14.000 de miliarde de dolari, responsabilă pentru 90% din comerțul mondial, a lăsat în urmă ceea ce pare a fi un număr record de marinari abandonați pe nave de marfă. Cazurile de abandon sunt consemnate atunci când armatorii nu plătesc echipajele două sau mai multe luni sau nu acoperă costurile de trimitere acasă a membrilor echipajului, potrivit Organizației Maritime Internaționale, o agenție a Națiunilor Unite. Vezi AICI mai mult.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel