O familie de infractori a snopit în bătaie un vârstnic care-și făcea cumpărăturile la Lidl. Golanii l-au altoit și pe fiul bărbatului care le-a atras atenția să nu se bage în față, la coadă.
Dar în bătrân au dat cel mai tare, cu pumnii și picioarele, după care l-au umplut de sânge, spărgându-i o sticlă în cap.
Probabil că avocații pe care o să-i plătească șeful bandei, cum ar veni angajatorul infractorilor, o să-i scoată în legitimă apărare: pensionarul le-a bătut obrazul, au dat și ei cu sticla. Nici măcar nu i-au băut conținutul, ceea ce, Onorată Instanță, arată limpede că nu au avut intenții criminale, dar a trebuit să-și apere reputația, să impună respectul de care se bucură toți mafioții de cartier.
Nici reputația angajatorului celor doi paznici, pe care i-a amendat Poliția, n-ar trebui să aibe de suferit. Lidl a stabilit că și-au făcut exemplar datoria, sunând la 112 și privind cu atenție, când pensionarul era călcat în picioare.
În articolul 46, legea 330/2003 spune că, în timpul serviciului, personalul de pază este obligat: să oprească și să legitimeze persoanele despre care există date sau indicii că au săvârșit infracțiuni ori alte fapte ilicite în obiectivul păzit, pe cele care încalcă normele interne stabilite prin regulamentele proprii, iar în cazul infracțiunilor flagrante, să prindă și să prezinte poliției pe făptuitor…
Adică trebuia să-i oprească pe golani să se bage în față (încălcând astfel normele interne stabilite prin regulamentele proprii), nu să stea la fereală și lase clienții să fie umiliți la coadă de către cei care sar peste rând. Sau, poate, Lidl nu are trecut în regulamentele proprii, nemțești, obligația de a sta la coadă? Ajunge primul la casa de marcat cine e mai puternic, ca la rugby?
Nici în cazul unei infracțiuni flagrante, cum e bătaia soră cu moartea, nu aveau ce face, fiindcă, a stabilit Lidl, era un incident cu risc ridicat. Corect, dacă am fi vorbit de un jaf armat. Nici nu se pune problema să riști viața unor oameni (paznici sau clienți deopotrivă) ca să eviți o pagubă în contabilitate. Există asigurări, pentru pagube, de restul se ocupă Poliția. Dar, când este vorba de salvarea vieții unor oameni, n-ar trebui să intervină imediat cei plătiți să ne păzească?
Nu cred că e dispus cineva să-și riște viața pentru salariul minim pe economie și două bonuri de masă. Lidl a scos de pe piață mii de mici comercianți și a lovit concurența din zona supermarket-urilor prin politica prețurilor mici pe care o practică.
Prețuri mici care se obțin cum? Fie mai tai din calitate, fie din cheltuieli. Firma de intervenție chemată de paznicii Lidl avea personal capabil să răsucească mâna la spate și să pună cătușe celor trei băieți de cartier. Dar nu plătește nimeni să stea un echipaj ninja în fiecare magazin, ci îl cheamă după ce omul e umplut de sânge, la raionul Produse congelate.
Paznicii pe care îi vedem prin magazine nu au măcar o sticlă de Piri-piri, luată din raft, darmite un spray cu piper, lasă că nu ar ști să-l folosească, dacă ar avea. Cel mult, pot speria copii care fură bomboane de la raionul dulciuri. Repet, nu le fac nicio vină. Cât dai, atâta ai.
Când zbori cu low cost, nu te plânge de întârzieri sau înghesuială. Ți-a plăcut să fii surprins de preț, nu te plângi dacă te surprinde și câte o sticlă în cap.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News