Compania olandeză Lightyear a anunţat că va începe în această toamnă producţia primei maşini dotate cu panouri solare.
Modelul Lightyear 0 va avea panouri solare curbate pe acoperiş, capotă şi portbagaj, care vor veni în plus faţă de bateria electrică. Prima livrare a maşinii în Europa va fi la finalul lunii noiembrie.
Reprezentanţii companiei spun că maşina va avea o autonomie de aproape 500 km, dar panourile solare îi vor mai oferi o autonomie suplimentară de 70 km pe zi. Prin comparaţie, modelul ar depăşi Tesla Model 3 şi Kia Niro.
La fiecare oră petrecută în soare, bateria va mai primi încă 10 km în plus autonomie, potrivit companiei. Reprezentanţii Lightyear spun că în ţările călduroase, precum Spania şi Portugalia, dacă nu mergi mai mult de 40 km pe zi, nu vei mai avea nevoie să încarci maşina timp de mai bine de şapte luni. În Ţările de Jos, unde sunt mai mulţi nori, panourile solare i-ar ajuta pe şoferi să îşi ţină maşina încărcată timp de două luni.
Modelul Lightyear 0 are multe în comun cu prototipul Lightyear One, arătat publicului în urmă cu doi ani. Similaritatea apare, mai ales, în ceea ce priveşte bateria.
"Dispozitivul care dă putere maşinii este cel mai eficinet din lume. Forma aerodinamă a maşinii şi motoarele de pe roţi permit unei baterii mai mici să ofere aceeaşi autonomie ca o baterie mai mare. Asta înseamnă că maşina e mai uşoară. Toate maşinile care au aceeaşi autonomie ca modelul nostru sunt mai grele cu aproximativ 40%", a declarat Lex Hoefsloot, cofondatorul companiei, citat de CNN.
În ciuda autonomiei, modelul Lightyear 0 oferă o viteză maximă de doar 160 km/h şi ajunge la 100 km/h în 10 secunde. În plus, va fi şi o maşină scumpă. Preţul de pornire ar putea fi 250.000 euro, mai mult decât Ferrari Roma şi mult mai mult decât Tesla Model 3 (care costă 50.000 dolari).
Mașinile electrice, cunoscute și sub numele de vehicule electrice alimentate cu baterie (BEV), au de obicei o autonomie de până la 350 de kilometri cu o singură încărcare.
După ce bateria se consumă, poate fi reîncărcată până la 80% în câteva ore sau chiar în jumătate de oră pentru unele modele de performanță. Deși, desigur, acest lucru depinde și de sursa de alimentare disponibilă a prizei de încărcare, potrivit Euronews.
Sunt bateriile vehiculelor electrice mai bune decât erau în trecut?
Așa s-ar părea, deoarece motoarele cu baterie ale BEV-urilor sunt de fapt proiectate pentru a supraviețui durata de viață utilă a vehiculului în sine.
În prezent, aproximativ 80% din durata de viață a bateriilor este de 12 până la 15 ani. Și acest număr crește constant și poate chiar crește până la 20 de ani în viitorul apropiat.
Doar 22 de exemplare vor fi produse, anunţă compania. Valoarea fiecărui vehicul va fi de 570.000 euro. (VEZI FOTO ÎN GALERIE)
Compania a fost fondată de inginerul Jonathan Engler cu scopul de a readuce la viață diverse modele iconice germane. Primul dintre acestea va fi o interpretare modernă a legendarului Volkswagen Beetle, una dintre cele mai iubite, longevive și mai bine vândute mașini din istorie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News