Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat, joi, că la nivelul unităţilor şcolare ar fi nevoie de instruirea cadrelor didactice privind gestionarea unor situaţii aparte, cum ar fi copiii care au devenit părinţi, care trebuie ajutaţi să depăşească sentimentul de ruşine.
'Cred că măsurile pe care le luăm (...) trebuie să însemne o şcoală în care copiii să se simtă în siguranţă din toate punctele de vedere. Asta înseamnă că şi copiii care au devenit părinţi, cu sau fără voia lor, trebuie să simtă că au un loc fără ruşine în comunitatea şcolară. De aceea cred că avem nevoie, la nivelul unităţilor de învăţământ, atât la nivelul managementului şcolar, cât şi la nivelul cadrelor didactice, de formări dedicate pe cum să gestioneze aceste situaţii în care unii copii sunt diferiţi, fie că este cazul copiilor-părinţi, fie că este cazul copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, fie că este cazul copiilor refugiaţi, pentru că avem foarte mulţi pe teritoriu, copii refugiaţi integraţi în şcolile româneşti, fie că este vorba despre copii de altă etnie', a afirmat Ligia Deca, în cadrul dezbaterii publice 'Pactul Pentru Tineri', organizată la Târgu Mureş de Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF).
Ministrul Educaţiei a subliniat că fiecare copil trebuie învăţat să se respecte, să se includă unii pe ceilalţi în activităţi şi să-şi poarte respect unul celuilalt. 'Şi aş sublinia acest rol al şcolii, pentru că şcoala trebuie să aibă lider şi tot ceea ce înseamnă valori de trăire în comunitate. Cu siguranţă, dialogul meu atât cu zona parlamentară, cât şi cu Autoritatea pentru Protecţia Copilului, Ministerul Muncii, Ministerul Familiei, autorităţile publice locale, pentru că le avem aici, a fost întotdeauna unul foarte bun.
Fiecare măsură de sprijin naţională în ceea ce priveşte astfel de cazuri complexe are nevoie de colaborare şi centrală, şi locală a mai multor instituţii. Asta înseamnă că chiar dacă noi, fiecare dintre noi, avem propriile proceduri, propriile procese, propriile uzanţe şi propria inerţie, trebuie să învăţăm să lucrăm împreună, trecând peste micile blocaje birocratice izvorâte din dezvoltarea istorică diferită a instituţiilor, gândindu-ne la elev, la copil prima dată, şi cum facem ca el să fie în primul rând protejat', a conchis ministrul Educaţiei.
Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) a organizat, joi, la Liceul Teoretic 'Bolyai Farkas' din Târgu Mureş, dezbaterea publică din cadrul programului naţional pentru reducerea abandonului şcolar 'Pactul Pentru Tineri', în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale şi UNICEF, cu susţinerea sponsorului principal OMV Petrom şi a partenerului media principal Euronews România, precizează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News