Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a vorbit despre problemele de la Bacalaureat și despre metodele prin care vrea să stopeze fraudele din timpul examenelor.
„Adevărul este că există un progres tehnologic care face dispozitivele de înregistrare foarte greu de detectat pentru cei care supraveghează elevii. În aceste cazuri mi-am propus să discut împreună cu cei de la Ministerul Afacerilor Interne să vedem în ce măsură avem o soluţie, tot tehnologică la un avans tehnologic.
Depinzând de costul unor astfel de investiţii şi de amploarea fenomenului de, ştiu eu, a transpare în spaţiul public subiectele în timpul examenului, ele n-au apărut niciodată înainte de a se da subiectele copiilor în săli, dar, da, în timpul examenului am avut situaţii în care pe grupuri de Facebook sau de alte reţele sociale au apărut aceste subiecte.
În fiecare caz am luat măsuri, pentru că se poate identifica centrul. În fiecare caz am trimis să vedem care e situaţia, de unde au scăpat. În unele dintre aceste cazuri au fost implicate şi alte autorităţi, de exemplu, acum este o cercetare în derulare de către Parchet. Deci, acolo unde apar fraude, ele trebuie pedepsite exemplar, trebuie să aplicăm rigorile legii. Dar acolo unde avem un fenomen care ţine mai degrabă de noile tehnologii trebuie să găsim soluţii tot în zona tehnologiei, şi de aceea vreau să abordez acest subiect. Acolo unde aceste dispozitive de înregistrare sunt făcute atât de mici încât să nu poată fi detectate cu ochiul liber, trebuie să găsim alte metode”, a spus ministrul Educației la TVR Info.
Întrebată dacă subiectele care au apărut pe internet în timpul examenului au fost fotografiate cu acele camere minuscule montate pe nasturi, pe ochelari, Ligia Deca a spus:
„Aceasta este bănuiala pe care o avem. Sigur că în anumite cazuri sunt anchete în curs, dar atunci când foaia este ţinută cu ambele mâini este clar că trebuia să ai un alt tip de dispozitiv şi în unele fotografii se şi vede supraveghetorul în perspectivă.
Deci acea persoană nu a putut observa un dispozitiv care să fie la vedere. De aceea spun că trebuie să fim realişti, să înţelegem care este progresul tehnologic şi să căutăm soluţii tot în această sferă. Din nou, faptul că aceste subiecte au apărut pe internet în timpul examenului nu a afectat faptul că cei care se aflau deja în sală nu au avut influenţată în niciun fel performanţa, dar este clar că nu este normal.
Noi publicăm în fiecare zi de examen subiectele şi baremul, undeva în jurul orei 15:00, tocmai pentru ca elevii să se poată autoevalua şi să ştie, în funcţie de rezultat, dacă este sau nu nevoie să facă contestaţie.
Dar asta nu înseamnă că trebuie să avem această epopee zilnic atunci când avem probe, că imediat, la jumătate de oră, la o oră după ce copiii sunt în săli şi primesc subiectele, apar subiectele. Mai e un element. Nu e prima dată când se întâmplă. Înţeleg că şi în anii anteriori colegii mei din minister îmi spun că e era o situaţie similară. Dacă este un fenomen repetat, trebuie găsită o soluţie”, a precizat ministrul Educației.
Întrebată dacă supravegherea audio-video existentă mai funcționează, Ligia Deca a spus că aceasta este funcțională pentru a preveni alte tipuri de fenomene, cum ar fi discuțiile în timpul examenului.
„Supravegherea audio-video funcţionează din alte perspective, adică funcţionează pentru a preveni discuţii în sala de examen, funcţionează pentru a preveni alte tipuri de fenomene”, a declarat ministrul Educaţiei, Ligia Deca, potrivit Rador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News