Află în articol ce impact ar putea avea limba ta maternă asupra modului în care gândești.
Limba maternă a unui individ poate modela felul în care gândește. De exemplu, în timp ce există un singur cuvânt pentru culori le din spectrul albastru în limba engleză, există două cuvinte distincte în rusă care disting albastru deschis de albastru închis, scrie Medical News Today.
Interesant este că vorbitorii nativi de rusă tind să fie mult mai rapizi în testele care implică diferențierea albastrului deschis și închis decât vorbitorii nativi de engleză. În mod similar, s-au observat rezultate și pentru cuvintele folosite pentru a descrie direcțiile în diferite limbi materne și sentimentul de orientare pe care îl are un individ.
Un studiu recent publicat în NeuroImage oferă dovezi pentru diferențele în cablarea regiunilor de procesare a limbajului din creierul vorbitorilor nativi de arabă și germană.
Acest lucru sugerează că învățarea limbii materne în timpul copilăriei ar putea duce la modificări structurale ale creierului, explicând potențialele diferențele de funcție cognitivă la indivizii care vorbesc diferite limbi materne.
Oamenii de știință au demonstrat, de-a lungul anilor, că limbajul este procesat și produs de o rețea complexă de regiuni ale creierului interconectate, predominant în jumătatea stângă sau emisfera creierului. Mai mult decât atât, studiile au arătat că anumite căi distincte ale creierului sunt asociate cu procesarea anumitor aspecte ale limbajului, inclusiv semantica (sensul cuvintelor), sintaxa (structura gramaticală) și fonologia (sunetele asociate cu limbajul).
Prelucrarea informațiilor sintactice și semantice are loc în primul rând în regiunile creierului situate în emisfera stângă. Cu toate acestea, alte informații asociate cu limbajul, în special cea referitoare la sunete și intonație, sunt procesate fie în emisfera dreaptă, fie în ambele emisfere. Aceste informații sunt apoi integrate cu informațiile semantice și sintactice procesate în emisfera stângă.
Există aproape 7.000 de limbi diferite care sunt folosite pe tot globul. Deși aceleași regiuni de bază ale creierului sunt implicate în înțelegerea și reproducerea tuturor limbilor, indivizii cu limbi materne diferite prezintă modele divergente de activare a creierului în timpul procesării limbajului. Aceste modele distincte de activare a regiunilor creierului se datorează diferențelor dintre caracteristicile sintactice, semantice și fonologice ale acestor limbi.
Studiile au descoperit diferențe structurale în creierul persoanelor cu diferite limbi materne. Acest lucru sugerează că dobândirea limbii materne în timpul copilăriei induce modificări în structura creierului care diferă de cei care au o altă limbă maternă.
Țesutul din creier poate fi clasificat fie ca sursă de încredere, fie ca materie albă. Substanța cenușie este compusă din corpurile celulare ale celulelor nervoase sau ale neuronilor și este implicată în procesarea informațiilor. Pe de altă parte, substanța albă constă din procese neuronale, adică axoni și dendrite, care conduc informațiile de la un neuron la altul.
Un studiu anterior a arătat că vorbitorii de engleză și chineză prezintă diferențe în densitatea materiei cenușii și albe în zonele implicate în procesarea limbajului. În mod similar, studiile au arătat, de asemenea, diferențe în modelele tracturilor de substanță albă care conectează regiunile creierului la vorbitorii nativi de engleză, germană și chineză.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu