Infrastructura aeroportuară din Europa este sub presiune odată cu relansarea turismului, după pandemie.
Întârzieri sau, și mai rău, anulări, de asta s-au lovit turiștii români în ultima perioadă. Situația devine și mai tensionată când, la haosul deja creat, se adaugă pierderea bagajelor.
Din fericire, Aeroportul Otopeni se poate lăuda ca fiind unul dintre puținele din Europa care funcționează în condiții aproape normale. Alte aeroporturi sunt un adevărat coșmar, în schimb.
Un top, citat de Bloomberg, arată că Aeroportul Otopeni este pe locul 3 în clasamentul aeroporturilor cu cele mai puține zboruri întârziate.
Clasamentul a fost realizat de către agenția de turism Hopper Inc și ia în considerare doar numărul de zboruri care au avut întârzieri, nu și numărul de persoane afectate de aceste întârzieri. Astfel, dacă aeroportul londonez Heathrow nu ar intra în top 10 al celor cu multe zboruri afectate de întârzieri, fiind vorba de un aeroport cu un trafic foarte mare, numărul pasagerilor care au de suferit este considerabil, notează Fanatik.
Clasamentul aeroporturilor cu cele mai multe zboruri întârziate
Aeroportul Bruxelles – Bruxelles, Belgia: 72% întârziate, 2,5% anulate
Aeroportul Internațional Frankfurt – Frankfurt, Germania: 68% întârziate, 7,8% anulate
Aeroportul Eindhoven – Eindhoven, Olanda: 67% întârziate, 1,8% anulate
Aeroportul Luton – Londra, Marea Britanie: 66% întârziate, 2,7% anulate
Aeroportul Internațional Liszt Ferenc – Budapesta, Ungaria: 65% amânate, 2,1% anulate
Aeroportul Lisabona – Lisabona, Portugalia: 65% întârziate, 4,8% anulate
Aeroportul Charles de Gaulle – Paris, Franța: 62% întârziate, 3,1% anulate
Aeroportul Schiphol – Amsterdam, Olanda: 61% întârziate, 5,2% anulate
Aeroportul Cote D’Azur – Nice, Franța: 60% întârziate, 3,4% anulate
Aeroportul Gatwick – Londra, Marea Britanie: 59% întârziate, 1,4% anulate
Clasamentul aeroporturilor cu cele mai puține zboruri întârziate
Aeroportul Orio al Serio – Bergamo, Italia: 3% întârziate, 1% anulate
Aeroportul Gran Canaria – Gran Canaria, Spania: 8% întârziate, 0,3% anulate
Aeroportul Internațional Otopeni – București, România: 10% întârziate, 1,7% anulate
Aeroportul Internațional Dublin – Dublin, Irlanda: 15% întârziate, 1,6% anulate
Aeroportul Fontanarossa – Catania, Italia: 16% întârziate, 1,1% anulate
Aeroportul Adolfo Suarez-Barajas – Madrid, Spania: 19% întârziate, 0,4% întârziate
Aeroportul Alicante – Alicante, Spania: 20% întârziate, 3,4% anulate
Aeroportul Marseille – Marseille, Franța: 20% întârziate, 2% anulate
Aeroportul Orly – Paris, Franța: 21% întârziate, 1,2% anulate
Aeroportul Malaga – Malaga, Spania: 24% întârziate, 3,3% anulate.
Ramona Colea, CEO Flight Claim, a vorbit la DC NEWS despre cazurile în care pasagerii se trezesc pe nepusă masă cu un zbor anulat, incident care le afectează nu doar vacanța sau deplasarea în interes de serviciu, dar și portofelele, asta pentru că banii nu sunt ușor de recuperat.
"Pasagerul află că zborul este anulat. Ce să facă? Va suna la compania aeriană. Se trezește că sunatul la compania aeriană e un număr cu supra-taxă, dar o să sune. Stă vreo 20 de minute, timp în care el înmulțește peste un euro cu numărul de minute pe care le-a stat în apel. La un moment dat renunță, intră pe site, încearcă să îşi găsească un alt zbor. Surprinzător, își dă seama că există un alt zbor cu aceeași companie, astfel că ei cumpără un alt zbor cu aceeași companie din cauza căreia se află în această situație. Avem pasageri care ne-au spus: Am cumpărat astăzi un bilet, zborul a fost anulat, ne-am cumpărat alt bilet cu aceeași companie și l-au anulat și pe ăla. Și la un moment dat renunță, încep să își ia taxiuri, se adună câte 3-4, nu mai au bani pentru a continua drumul. Citește continuarea aici
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu