Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat astăzi, 22 iulie 2021, Hotărârea numărul 48 privind aprobarea Listei cu clasificarea țărilor/teritoriilor în funcție de rata de incidență cumulată.
Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta
HOTĂRÂRE:
Art.1 - (1) Se aprobă Lista cu clasificarea țărilor/teritoriilor în funcție de rata de incidență cumulată, prevăzută în anexa care face parte integrantă prezenta hotărâre, în vederea stabilirii persoanelor care sosesc în România din acestea și cu privire la care se instituie măsura carantinei.
(2) Lista prevăzută la alin. (1), intră în vigoare începând cu data de 25.07.2021, ora 00:00.
Art.2 - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României Partea I și se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență, pentru punere în aplicare prin ordine și acte administrative ale conducătorilor acestora.
Pentru verificarea certificatelor digitale ale UE privind COVID, Comisia Europeană recomandă un proces de verificare de tip „ghișeu unic” înainte de plecare, arată un comunicat.
Comisia Europeană a emis orientări pentru statele membre ale UE cu privire la cele mai bune modalități de a le verifica înainte de călătorie, pentru a se asigura cea mai bună experiență posibilă atât pentru pasagerii aerieni, cât și pentru personal.
Certificatul digital al UE privind COVID nu este obligatoriu și fie furnizează dovada vaccinării, fie arată că o persoană deține un test SARS-COV-2 cu rezultat negativ ori s-a vindecat de COVID-19. Prin urmare, certificatul digital al UE privind COVID asigură un sprijin esențial pentru reluarea călătoriilor în condiții de siguranță. Întrucât numărul de pasageri va crește în timpul verii, va trebui verificat un număr mai mare de certificate.
Sectorul transportului aerian este deosebit de preocupat de acest aspect, deoarece, de exemplu, se preconizează că, în iulie, traficul aerian va depăși 60 % din nivelurile înregistrate în 2019 și va crește ulterior. În prezent, modul și frecvența verificării certificatelor deținute de pasageri depind de punctele de plecare, de tranzit și de sosire ale titularului. O abordare mai bine coordonată ar contribui la evitarea congestionării aeroporturilor și a stresului inutil pentru pasageri și personal.
Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat: „Pentru a beneficia pe deplin de certificatul digital al UE privind COVID este necesară armonizarea protocolului de verificare. Prin cooperare în scopul creării unui sistem de control de tip „ghișeu unic” pentru verificarea certificatelor li se poate asigura pasagerilor din întreaga Uniune o experiență de călătorie fără blocaje.”
Pentru a se evita dublarea eforturilor, mai precis verificările efectuate de mai mulți actori (operatori de transport aerian, autorități publice etc.), Comisia recomandă un proces de verificare de tip „ghișeu unic” înainte de plecare, care să implice coordonarea între autorități, aeroporturi și companiile aeriene. În plus, statele membre ale UE ar trebui să se asigure că verificarea se efectuează cât mai curând posibil și, de preferință, înainte ca pasagerul să ajungă pe aeroportul de plecare. Acest lucru ar trebui să garanteze o deplasare mai ușoară și o sarcină mai puțin împovărătoare pentru toți cei implicați, transmite Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu