Țara noastră nu duce lipsă de oameni care cred că au doar drepturi, fără obligații, iar unele persoane cred că legea nu se aplică în cazul în care se consideră mari personalități.
„M-am enervat acum cu niște polițiști! Bă, câtă nesimțire, frate! Că: «Te uiți la Waze». Păi unde vrei, frate, să mă uit?”, a reacționat Cristina Ich după ce a fost oprită în trafic pentru că avea telefonul în mână. După aceea, ea l-a descris pe omul legii drept „un puști, un tupeu pe capul lui ce n-ai văzut” pentru că a amendat-o, iar reacția ei a fost una nervoasă: „Efectiv îmi venea să-i sparg capul!”. Vezi întreaga reacție AICI.
Pentru a înțelege dacă Cristina Ich a fost oprită pe nedrept în trafic, am cerut opinia lui Titi Aur, specialist când vine vorba de condus.
„Legea spune foarte clar, se referă la manevrarea telefonului, nu doar vorbitul la telefon. Dacă manevrezi telefonul, dacă-l muți dintr-un buzunar într-altul fără să-l aprinzi, fără să te uiți, fără să nimic, ai intrat sub incidența legii. Se presupune că odată ce manevrezi telefonul ți se distrage atenția. Odată ce faci asta o faci și cu un anume scop: să vorbești, să vezi emailul, mesajul, să te uiți la GPS, orice.
Orice fel de distragere atunci când conduci mașina nu înseamnă decât o reacție întârziată sau reacție zero în anumite cazuri”, a spus Titi Aur, exclusiv pentru DC NEWS.
„Există multe fapte care te distrag la volan, însă telefonul mobil a fost menționat special în lege pentru că a depășit practic procentul de accidente cauzate față de alcool. Mai multe accidente sunt cauzate de telefonul mobil decât de alcool, așa că s-au luat măsuri speciale”, a explicat Titi Aur.
„Live-urile la volan sunt periculoase sub mai multe aspecte. În primul rând, sub aspectul acesta simplu că încalci legea privind telefonul mobil la volan. Mai apoi, live-ul la volan este periculos pentru că de obicei cei care fac acest lucru vor să arate cât de șmecheri sunt, să se braveze. Fie ce muzică ascultă, fie ce viteză au, fie cum fac slalom în trafic, ce mașină puternică au ei”, a comentat el, adăugând că, totuși, această categorie de șoferi este minoritară în accidentele produse. „Este un mare pericol, dar afectează o populație relativ mică. Accidentele sunt produse în proporție de maxim 15% de teribiliști, drogați, bețivi, sinucigași. Restul accidentelor grave sunt produse de șoferi normali, persoane corecte și normale în societate. Doar că fac anumite greșeli”.
„Ca șofer, cel mai bine e să mergi în poligon să vezi ce înseamnă secunda într-o frânare, când frânezi, când derapezi. Foarte puțini realizează că la 100 km/h se parcurg 40 de metri într-o secundă. Nimeni nu realizează că spațiul de frânare nu este doar acela în care se oprește mașina, ci și timpul de reacție. La 100 km/h, când îți sare copilul în față, 40 de metri nici măcar nu acționezi frâna, doar îți trece prin minte să reacționezi, creierul comandă piciorul, piciorul se duce la frână și după 40 de metri începi să frânezi”, a conchis specialistul în condus.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu