Traficul feroviar este blocat între Timișoara și Arad după ce, luni dimineață, locomotiva unui tren de călători a luat foc.
UPDATE: Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că 'traficul feroviar este oprit temporar, pe raza Sucursalei Regionale CF Timişoara, între staţiile CF Şag şi Vinga, (linie simplă electrificată), unde în cursul acestei dimineţi, la locomotiva trenului R 2602 s-a produs un incendiu.
La faţa locului s-au deplasat pompierii care au acţionat pentru stingerea incendiului şi o drezină pantograf, care va face verificări la linia de contact.
Menţionăm faptul că, 6 trenuri de călători staţionează în gările adiacente, aşteptând redeschiderea circulaţiei, urmând să ajungă la destinaţie cu întârziere.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat de acest incident feroviar şi îi asigură că toate intervenţiile desfăşurate la faţa locului au drept scop reluarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă.
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA - companie care administrează infrastructura feroviară publică - desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.'
Știre inițială
Locomotiva unui tren de călători a luat foc luni dimineață. Traficul feroviar este oprit, iar șase trenuri staționează în acest moment în gările de pe traseu. Flăcările au cuprins locomotiva, iar pasagerii s-au autoevacuat.
Realitatea PLUS a transmis, în jurul orei 10:00, că pompierii din cele mai apropiate localități au intervenit la scurt timp după ce s-a dat alarma. Flăcările au fost stinse după aproximativ trei ore, dar se acționează în continuare pentru răcirea carcasei locomotivei, care a fost distrusă în proporție destul de mare. Locomotiva a fost decuplată de la vagoane, iar călătorii s-au autoevacuat.
Vagoanele care nu au fost afectate de incendiu au ajuns mai întâi în gara din comuna Șagu.
În trenul cu două vagoane se aflau 30 de persoane. Acestea au fost preluate de un alt tren și duse în siguranță la Timișoara.
Nu au fost înregistrate victime. Se fac cercetări pentru stabilirea cauzei incidentului.
Foto: Captură Realitatea PLUS
Zeci de oameni au rămas în gara Drăgănești, pe 1 august a.c., după ce locomotiva trenului București-Timișoara s-a stricat. Oamenii au ieșit din tren și au așteptat mai bine de oră, pe caniculă, un răspuns, transmitea România TV.
Un mecanic de locomotivă a intrat cu un tren de marfă într-un altul, la Fetești. Accidentul a fost urmat de întârzieri de sute de minute, chiar și peste 30 de ore, la circulația trenurilor spre și dinspre Litoral.
Ministrul Drulă a declarat că mecanicul a adormit și se afla sub influența băuturilor alcoolice. Nici sistemul de frânare automată nu era funcțional, a precizat Drulă, cerând totodată scuze pasagerilor care au plătit bilete. Poliția Ialomița a informat ulterior că mecanicul de locomotivă avea o alcoolemie de 0,4 la mie la testul alcoolscop.
Premierul Florin Cîțu a cerut demisia directorului CFR Călători, Ovidiu Vizante, spunând că 'Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă.' Dan Barna i-a luat apărarea lui Vizante, apreciind că oamenii ar trebui judecați după fapte, nu după vorbe, iar directorul este în funcție de numai trei luni.
Întrebat de o soluție în cazul de la Fetești, Vizante spusese, la Antena 3: 'De ce mă întrebați pe mine? Încercați dumneavoastră să găsiți soluții!'. (Mai mult detalii, AICI.)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu