Locuitorii din Shanghai, care se află de câteva săptămâni în carantină, se alătură unui nou trend de a angaja actori de pe internet pentru a realiza videoclipuri personalizate cu urări de bine și mesaje înălțătoare, pe care le trimit vecinilor de bloc.
Majoritatea celor 25 de milioane de locuitori ai orașului sunt încă în izolare strictă. Unii sunt în carantină acasă de mai bine de o lună.
În ultima săptămână, un nou mod în care oamenii plătesc pentru a primi urări video a devenit popular printre rezidenți. Videoclipurile prezintă străini – dintre care majoritatea sunt africani – care trimit mesaje în chineză, în timp ce interpretează dansuri simple și spun că speră ca lockdown-ul din Shanghai să se încheie în curând.
Dansatorii din videoclipuri ridică o tablă cu caractere chinezești pentru numele și mesajele de susținere ale anumitor complexe rezidențiale. Actorii urmăresc apoi un chinez care citește cu voce tare mesajele de binecuvântare în mandarină.
Costă zeci de yuani să faci un videoclip care durează aproximativ 30 de secunde. Actorii cântă și dansează, de asemenea, dacă clienții plătesc o taxă suplimentară de 100 până la 200 de yuani (între 21 - 42 dolari).
Câțiva bărbați africani sunt văzuți ținând arme în videoclipuri, pozând ca soldați mercenari. Alții sunt îmbrăcați în hainele tradiționale din diferite regiuni ale Africii.
Clipurile video cu binecuvântări de la străini care vizează clienții chinezi au fost din ce în ce mai populare pe continent în ultimii ani. Acestea sunt produse de agenți chinezi din străinătate care își promovează produsele pe aplicații de rețele sociale precum Douyin și WeChat.
Clienții continentali preferă aceste videoclipuri, deoarece sunt considerate exotice și amuzante. Clipurile video scurte sunt adesea distribuite pe scară largă pe rețelele de socializare, unde mulți din China dedică mult timp și energie pentru a urmări noile tendințe și a încerca să le imite.
În trecut, aceste videoclipuri erau comandate pentru zile de naștere. Recent, rezidenții din Shanghai au găsit o nouă utilizare pentru videoclipuri, creând mesaje personalizate ca o modalitate de a-și ridica moralul și de a-și elibera frustrările legate de izolare.
„Avem nevoie disperată de confort și încurajare”, a scris un utilizator de la Douyin.
Creșterea bruscă a cererii din Shanghai a făcut ca unii agenți de mesaje video din străinătate să se lupte să țină pasul cu comenzile. Unii au lucrat la până la 200 de videoclipuri pe zi, au spus agenții pe WeChat.
„Se pare că toți rezidenții din Shanghai încearcă să mă contacteze”, a scris un agent. „Unii dintre dansatorii africani sunt deshidratați de la prea mult dans.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu