Cei mici sunt predispuși să aleagă acele produse ale căror logo-uri le sunt familiare. Companiile de fast-food devin preferatele lor tocmai pentru că și-au "imprimat" brandurile pe creierele tinere ale copiilor, au descoperit oamenii de știință.
Studiul Universității Missouri s-a bazat pe folosirea RMN-ului pentru a scana creierul unui grup de copii cu vârste cuprinse între 10 - 14 ani. Arătându-le imagini cu branduri de mâncare cunoscute, unele ale companiilor de fast-food, altele fără nicio legătură cu acestea, rezultatele au fost revelatorii. Centrii nervoși și zonele de pe creier legate de apetit și plăcere se activează și se aprind în momentul în care văd reclame ale restaurantelor de fast-food. Atunci când li se arătau imagini cu logo-uri ale altor firme cunoscute, dar fără legătură cu mâncarea, zonele respective rămâneau inactive.
Deși este normal, până la urmă, ca atunci când privim imagini legate de mâncare să ni se facă foame, rezultatul este alarmant pentru că cei mici sunt tentați să recurgă la acele mărci care s-au imprimat în mintea lor prin reclame și logo-uri. "Rezultatul ne îngrijorează pentru că toate restaurante care-și fac marketing direcționat spre copii au mâncăruri nesănătoase, bogate în calorii, grăsimi, zahăr și sodiu", a declarat dr. Amanda Bruce, liderul
Acest studiu vine după ce politicianul britanic Chris Brewis a comparat într-un interviu la radio BBC fast food-ul cu abuzul asupra copiilor. După părerea lui, părinții care-și lasă copiii să consume mâncăruri nesănătoase îi privează de la o existență lipsită de probleme, pentru că ei riscă să devină obezi și să se lupte toată viața cu diabet, boli de inimă și chiar cancer.
"În mod clar nu este nimic ilegal în a consuma mâncăruri bogate în grăsimi, dar se poate schimba ceva. Dacă până acum mergeați de 3 ori pe săptămână, mergeți doar o dată, dacă mergeați de 7 ori, începeți să mergeți doar de 3", a mai spus politicianul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu