Fundaţia Regală Margareta a României şi Compania Naţională Loteria Română S.A. şi-au unit forţele în misiunea de sprijinire a vârstnicilor singuri în perioada pandemiei, potrivit unui comunicat al Loteriei.
Astfel, aceasta susţine linia de ajutor Telefonul Vârstnicului şi sprijină derularea de acţiuni de ajutor material pentru 100 de vârstnici aflaţi în situaţii dificile de viaţă. În România, un milion de vârstnici locuiesc singuri şi înfruntă pe cont propriu temerile şi provocările acestei perioade.
La începutul anului trecut, odată cu instaurarea stării de urgenţă, Fundaţia Regală Margareta a României a lansat soluţii pentru nevoile specifice ale persoanelor vârstnice aflate în situaţii de risc şi s-a implicat în gestionarea efectelor produse de distanţarea socială impusă de pandemie, prin crearea Fondului pentru Vârstnici.
Prin acest fond, sunt ajutaţi în continuare seniori din toate zonele ţării, în special cei afectaţi de singurătate, imobilitate fizică, stare de sănătate precară, sărăcie sau excluziune socială, situaţii dificile acutizate în contextul actual.
Prin cele patru componente ale proiectului - linia Telefonul Vârstnicului, acţiuni de sprijin material, voluntariat pentru vârstnici şi ajutor pentru comunităţi, au fost sprijiniţi până în prezent peste 6000 de vârstnici. Finanţarea oferită de C.N. Loteria Română S.A. susţine, în perioada noiembrie 2020 - aprilie 2021, serviciul social Telefonul Vârstnicului accesibil la nivel naţional şi oferă ajutor material pentru 100 de persoane vârstnice cu un trai precar.
'Pandemia ne ţine la distanţă şi noi ştim că mulţi seniori înfruntă azi situaţii dificile de viaţă. Ei sunt cei care ne-au iubit şi ne-au crescut şi le întoarcem sprijinul atunci când ei au cea mai mare nevoie de ajutor. Vârstnicii singuri reprezintă prioritatea Fundaţiei Regale Margareta a României în timpul pandemiei Covid-19. Prin implicare şi solidaritate, putem face diferenţa în viaţa acestora. Alături de CN Loteria Română, le putem oferi sprijinul necesar pentru a face faţă cu bine acestei perioade', a declarat Ioana Petrea, director comunicare şi atragere de fonduri, Fundaţia Regală Margareta a României.
'Avem datoria să acordăm respectul, atenţia şi sprijinul nostru, uneia dintre cele mai vulnerabile categorii sociale, vârstnicii. Perioada pe care o traversăm este una deosebit de sensibilă pentru fiecare dintre noi, cu atât mai mult pentru cei care au nevoie de ajutor să poată trece cu bine de pandemie.
Pe lângă contribuţia pe care Loteria Română o aduce întregii societăţii de peste 114 ani, prin finanţarea proiectelor de interes public naţional, suntem onoraţi să ne aflăm alături de Fundaţia Regală Margareta a României pentru a da, împreună, o mână de ajutor celor care astăzi sunt în nevoie, dar care în trecut şi-au adus aportul la consolidarea unei naţiuni puternice în care oamenii se pot bizui unii pe ceilalţi. Salutăm şi susţinem iniţiativa prin care a fost creat Fondul pentru Vârstnici şi considerăm că gestul nostru este unul firesc, care răspunde menirii pe care o are Loteria Română încă de la înfiinţare, în anul 1906', a afirmat Sebastian-Iacob Moga, director general, Compania Naţională Loteria Română S.A.
Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită şi confidenţială dedicată seniorilor din România. Apelurile se pot face la 0800 460 001, de luni până vineri între orele 08.00 - 20.00 şi sâmbăta între 08:00 - 16:00.
Serviciile de consiliere socială, consiliere psihologică şi sprijin emoţional, socializare şi alinare a singurătăţii, oferite prin echipa de asistenţi sociali şi psihologi, contribuie la informarea vârstnicilor şi facilitarea accesului la servicii de suport, precum şi la creşterea sentimentului de apartenenţă socială a vârstnicilor.
Nevoia de sprijin material şi financiar ocupă un loc important în topul solicitărilor vârstnicilor care au apelat Telefonul Vârstnicului în perioada pandemiei COVID-19.
Din luna martie a anului trecut şi până în prezent, au fost înregistrate peste 900 de solicitări pentru sprijin financiar şi material, în vederea procurării de produse alimentare, sanitare si alte produse necesare acoperirii nevoilor de bază. În baza finanţării oferite de C.N. 'Loteria Română' S.A., 100 de persoane vârstnice afectate de lipsuri majore vor primi tichete sociale în valoare de 200 RON/persoană. Acestea sunt distribuite în trei tranşe, prima ajungând deja la beneficiari în luna decembrie a anului trecut. Următoarele două tranşe vor fi oferite vârstnicilor luna aceasta şi în aprilie, înaintea Sărbătorilor de Paşte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu