Filialele din România și Bulgaria ale grupului britanic International Personal Finance (IPF), care operează sub brandul Provident, au depășit pragul de 320.000 de clienți activi în 2014, în creștere cu 5% comparativ cu nivelul raportat în decembrie 2013.
IPF a lansat operațiunile pe piața din Bulgaria la finalul anului 2013 folosind infrastructura și resursele de management din România și, de atunci, rezultatele celor două țări sunt raportate cumulat.
Valoarea totală a împrumuturilor emise în 2014 în ambele țări a crescut cu 8% până la 132,7 milioane de euro (107 milioane de lire sterline), în timp ce veniturile au atins 93,4 milioane de euro (75,3 milioane de lire sterline), cu 19,3% mai mult comparativ cu 2013. Profitul operaţional brut consolidat al Provident în România și Bulgaria, conform standardelor internaţionale de raportare financiară IFRS, a fost de 6,1 milioane de euro (4,9 milioane de lire sterline). Până în prezent, compania a investit peste 257 de milioane de euro în România și a contribuit la bugetul de stat cu taxe în valoare de peste 45 de milioane de euro.
Precauții pentru evitarea supra-îndatorării
La sfârșitul anului trecut, Provident a anunțat că a început testele tehnice în vederea colaborării cu Biroul de Credit și că va realiza primele interogări la începutul acestui an. Astfel, compania se așteaptă să răspundă mai bine nevoilor clienților care au deja o experiență cu alți creditori și să evite situațiile de supra-îndatorare care ar putea afecta istoricul de plată al clienților, completând principiile responsabile pe baza cărora ia deciziile de creditare.
Campania cu ”dentiștii”, explicație pentru succes
“2014 a fost fără îndoială anul inovării pentru Provident Financial România. Am continuat să ne diversificăm oferta de produse pentru a răspunde așteptărilor clienților noștri, păstrând în același timp elementul personal și flexibil care ne deosebește de orice alt creditor. În același timp, 2014 a însemnat o abordare diferită în strategia noastră de comunicare, prin lansarea campaniei Providentiștii, și o extindere a strategiei noastre de investiție în comunitate, prin introducerea Burselor stART, programul de responsabilitate socială adresat copiilor talentați”, a declarat Graham O’Mahoney, directorul financiar al Provident Financial România.
Credit de la domiciliu
Provident a introdus în 2014 în portofoliul său de produse împrumuturi cu costuri reduse pentru clienții existenți și mai multă flexibilitate în ce privește sumele și perioadele disponibile. Compania le oferă clienților bun platnici care doresc un nou împrumut și care au apelat de cel puțin două ori la produsele sale în trecut reduceri graduale de până la 30% din costul total al creditului, în funcție de istoricul și de comportamentul lor de plată. Totodată, Provident le oferă clienților posibilitatea să împrumute sume mai mari, pe perioade mai lungi, de până la 78 de săptămâni, păstrând nemodificată valoarea ratelor săptămânale.
Provident este prima instituţie financiară din România care oferă serviciul opțional de gestionare la domiciliu a creditului, prin intermediul căruia clienţii pot primi banii în 48 de ore chiar la ei acasă, unde un agent îi va vizita apoi pentru încasarea ratelor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News