La doar o zi după ce și-a majorat capitalul cu 21,5 miliarde de dolari, Boeing primește o veste proastă din Arabia Saudită. Acțiunile companiei americane sunt în picaj, în acest an, constructorul de avioane confruntându-se cu mai multe probleme legate de siguranța zborurilor, dar și cu o grevă a angajaților, aflată încă în desfășurare.
Boeing spera într-o comandă masivă din partea saudiților, care achiziționaseră anul trecut 39 de aeronave 787 Dreamliner, cu opțiuni pentru încă 33 de aparate de acest tip.
Startup-ul Riyadh Air, care se pregătește să înceapă zborurile comerciale în 2025, a anunțat, însă, că a comandat 60 de aeronave Airbus A321. Acordul, potrivit Reuters, a fost semnat marți la Forumul Future Investment Initiative din Riad, aduce la un total de 132 numărul de avioane comandate de cea mai nouă companie aeriană din Arabia Saudită.
Valoarea contractului pentru A321 ar fi de aproximativ 4 miliarde de dolari, conform estimărilor Cirium Ascend, care țin cont de discounturile care se practică la aceste volume, în industria aerospațială.
Anunțul vine după luni de speculații pe piață, conform căror Riyadh Air ar fi ales cel puțin 100 de aeronave Boeing 737 MAX.
A 321neo este cel mai lung model din familia Airbus A320, putând transporta de la 180 până la 220 de pasageri într-o configurație tipică de două clase și având 244 de locuri într-o configurație total economic. Boeing 737 MAX 9 are o capacitatea mai mică de transport cu 20 de locuri, și o autonomie de zbor mai redusă, dar consumă mai puțin combustibil decât A 321.
Boeing traversează o criză de imagine după ce o ușă a unui avion 737 MAX 9 a explodat în aer la începutul anului, determinând o încetinire a producției celui mai bine vândut avion al său, precum și o intensificare a controalelor reglementare și juridice. De asemenea, Boeing a fost de acord să pledeze ”vinovat” la o acuzație de conspirație criminală, într-o anchetă legată de două accidente mortale anterioare ale modelului 737 MAX, scrie Reuters. În 2018 și 2019, două avioane 737 MAX 8 s-au prăbușit în zbor, din cauza unor greșeli de proiectare și fabricație, aproape 350 de persoane pierzându-și viața. După cel de-al doilea accident, FAA a ordonat Boeing să țină la sol noul model pentru mai bine de un an și jumătate.
TAROM a comandat două aparate din gama 737 MAX, care urmează a fi livrate în perioada decembrie 2025 - ianuarie 2026. Noile aeronave Boeing 737 MAX 8 vor avea o capacitate de 189 de locuri. Modelul 737 MAX 8, comandat de Tarom, nu a avut probleme legate de siguranța zborului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News