Lucian Şova, fost ministru al Transporturilor din PSD, a trimis mai multe săgeţi către actualul ministru, Sorin Grindeanu, şi a punctat TREI lucruri pe care le-ar face diferit dacă ar fi în funcţie.
În plus, Şova a precizat că unul dintre motivele pentru întârzierile unor proiecte de infrastructură este "slaba capacitate administrativă a celor care trebuie să conducă".
"Dacă aţi fi ministru, care ar fi trei lucruri pe care le-aţi face imediat?", a întrebat Elena Cristian, analist DC BUSINESS.
"În primul rând, aş sta de vorbă cu ministrul de Finanţe şi aş umbla după finanţare, i-aş pune pe cei responsabili să umble după finanţare (n.r. ministrul făcea referire la cofinanţări, pentru că România trebuie să asigure o cofinanţare de 60% la proiectele pe bani europeni. Dacă nu vor fi găsite fonduri pentru cofinanţări, nu va putea fi valorificată nici cota de la UE). În al doilea rând, aş pune o presiune imensă, alt termen mai potrivit nu găsesc, pe cei care trebuie să implementeze proiectele, şi mă refer aici mai ales la A7, autostrada Moldovei, care este într-o întârziere dezastruoasă, nu îngrijorătoare, şi lucrul acesta este generat de lipsa de interes, de slaba capacitate administrativă a celor care trebuie să conducă. În al treilea rând, aş lucra, aşa cum am lucrat, de la 7 dimineaţa la 9 seara, şi mai uşor cu politica, mai mult cu munca directă, cu discuţia şi menţinerea unui ritm alert în Ministerul Transporturilor din punct de vedere al activităţii funcţionarilor", a punctat Lucian Şova, fost ministru al Transporturilor din partea PSD.
"Ştiţi că autostrada spre munte, cea pe care o aşteptăm foarte mult, a ajuns la al nouălea studiu de fezabilitate? Contractul a fost reziliat. Era un contract în parteneriat public-privat deja încheiat, autostrada trebuia să fie gata în 3 ani, contractul a fost reziliat din motive pe care nu le ştim, şi iată că se face un nou studiu de fezabilitate", a mai spus Elena Cristian.
"Din păcate, istoria va dovedi cine a avut dreptate şi cine nu, dar cred că acest lucru se conturează deja a fi în paguba utilizatorilor de infrastructură. Nu vom şti niciodată cum ar fi mers acel parteneriat public-privat, dar din păcate ştim precis că nu merge noua strategie. A fost un act curajos, dar mă tem că şi cvasi-sinucigaş din partea celor care au adoptat aceste decizii", a replicat Şova la "Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi. Dezbatere DC News".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu