Lucrările la Podul peste brațul Borcea durează de peste doi ani și nu evită sezonul estival. Guvernul ne dă ”compensație” anularea taxei de pod de la Fetești

Inquam Photos / George Călin
Inquam Photos / George Călin

Între două primăveri, între 103 și 105, Apolodor construia Podul peste Dunăre (Podul lui Traian) de la zero. În România lui 2023, încă așteptăm să fie gata lucrările la podul peste brațul Borcea, la peste doi ani de la începerea lor. Și nu s-a deviat cursul Dunării, nici nu a fost făcut nimic de la zero, doar am refăcut... sau refacem. 

Taxa de pod de la Feteşti, pe Autostrada Soarelui, va fi suspendată, ca o ”compensaţie” pentru cei care sunt nevoiţi să aştepte la cozi kilometrice din cauza lucrărilor de reparaţii ale podului.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a declarat, conform Rador: ”În mod sigur, de la 1 iunie se va intra pe suspendarea acestei taxe. Cei care au în lucru reabilitarea podului, vorbim de braţul Borcea aici, să termine cât mai repede. De unde a plecat această dorinţă? De la faptul că în această perioadă, atâta timp cât este în lucru podul, mi se pare un pic absurd să ceri taxe suplimentare pentru traversarea podului, mai ales într-o perioadă în care va trebui să şi aştepţi la cozi”. 

Lucrările la podul peste brațul Borcea au început în primăvara lui 2021. Trebuiau să fie finalizate în aprilie 2023, dar acest lucru nu ar fi fost posibil din cauză că se pare că s-a constatat că podul ar fi fost mult mai deteriorat decât a arătat expertiza inițială. 

Deși calendarul de lucrări a fost realizat pentru a nu afecta sezonul estival, iată că de această dată îl va afecta cel puțin până la sfârșitul lui iulie 2023. Ultima dată, lucrările au reînceput în februarie 2023 la acest pod, asta după ce au fost sistate la mijlocul lui decembrie. Anterior, fuseseră reluate în 19 septembrie. 

Promisiunea (dar și contractul) era că lucrările vor fi gata la 1 mai, dar, cum acest lucru nu s-a realizat, ba chiar acum continuă lucrările în speranța că vor fi gata la finalul lui iulie, acum, de la nivel ministerial, vine scutirea de taxe.

Și dacă astăzi cu cele mai performante tehnologii, cu contracte, cu oameni, cu birocrație (contracte temeinice), cu materiale și utilaje, ne este atât de greu să reparăm podul peste brațul Borcea, vorbind despre o lucrare de refacere a aproximativ 650 mp, să ne amintim că între anii 103 și 105, între primăvara acelor ani, mai exact, Apolodor din Damasc a construit un pod, tot peste Dunăre, între Pontes (azi satul Kostol/Custura din Serbia) și Drobeta (Turnu-Severin de azi), lung de 1135 m, lat de 15 m și înalt de 19 m. A fost construit din bârne de lemn încrucișate, sprijinite de piloni construiți din piatră, cărămidă, mortar și ciment natural fabricat din cenușă vulcanică adusă din Italia. Se presupune că Apolodor, cu ajutorul triburilor dace din sudul Carpaților (Oltenia actuală), aliate ale Romanilor și potrivnice lui Decebal, a deviat cursul Dunării și apoi a ridicat picioarele podului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel