'Am observat că motoarele diesel dispar de pe piaţă mai rapid decât se estima', a afirmat comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, în condiţiile în care Parlamentul European a aprobat marţi reglementări mai dure menite să prevină apariţia unui scandal de genul manipulării emisiilor poluante de la Volkswagen, transmite Reuters.
După ce Volkswagen a recunoscut că a utilizat un sistem software care maschează nivelul emisiilor poluante ale automobilelor sale - un scandal care a scos în evidenţă reglementările prea blânde din blocul comunitar - Comisia Europeană (CE) a propus revizuirea regulilor de autorizare şi testare a noilor vehicule în regiune.
Majoritatea parlamentarilor a votat în favoarea proiectului de lege, care va întări supervizarea UE şi va permite Bruxelles-ului să amendeze producătorii auto cu până la 30.000 de euro (31.923 de dolari) per vehicul.
În cele din urmă aceste reglementări vor scoate de pe şosele vehiculele diesel, a estimat marţi Elzbieta Bienkowska.
Conform reglementărilor, producătorii auto nu vor mai putea să plătească direct agenţia de testare, care va deveni astfel mai independentă. Statele UE vor trebui să finanţeze centre de testare a emisiilor poluante şi ar putea taxa companiilor auto care vor folosi aceste servicii.
Autorităţile UE vor putea verifica vehiculele şi vor putea acorda amenzi, în timp ce autorităţile naţionale vor putea controla fiecare decizie.
Amenzile vor fi folosite pentru a compensa proprietarii de maşini şi pentru a extinde protejarea mediului sau măsurile de supervizare a pieţei.
Ultima formă a legii va fi finalizată în cadrul unor negocieri între parlamentarii UE, CE şi statele membre, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu