Ultimele studii arată că bateriile pentru mașinile electrice, care ar trebui să le înlocuiască pe cele cu combustibil clasic poluează masiv mediul. Poluarea nu are loc însă în momentul funcționării, ci atunci când sunt fabricate, iar rezultatele sunt îngrijorătoare.
Speranțele legate de un mediu mai bun datorită înlocuirii autoturismelor pe combustibil clasic cu inovativele mașini electrice par să se spulbere, indică un studiu al Institutului Suedez pentru Mediu.
Bateriile electrice sunt dăunătoare pentru mediu în timpul fabricării. Mai multe tone de dioxid de carbon sunt generate chiar înainte ca bateriile să părăsească incinta fabricii.
Raportul arată că pentru fiecare kilowatt-oră adăugat la capacitatea bateriei, sunt emise între 150 și 200 de kilograme de dioxid de carbon. Studiul nu a cuprins fiecare marcă în parte, însă pentru ca cititorii să își facă o idee despre ce înseamnă producerea unor astfel de acumulatori, ei au indicat că bateriile cele mai folosite au capacități de 30 kWh, respectiv 100 KWh.
Asta înseamnă că pentru un model de 100 de kWh în timpul producției sunt emise aproximativ chiar și 20000 de kilograme de dioxid de carbon.
În medie, pentru producerea unei baterii electrice este emis echivalentul dioxidului de carbon degajat de un autoturism clasic, pe o perioadă de opt ani de funcționare.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu