Ne apropiem de Black Friday 2021.
În România se organizează în data de 12 noiembrie 2021. Potrivit tradiției americane, Black Friday este în ziua de după a patra joi a lunii noiembrie (Ziua Recunoștinței), adică pe 26 noiembrie 2021. Este foarte posibil să avem două perioade de reduceri, care se pot extinde peste ambele weekend-uri sub numele de Black Weekend 2021.
Mai jos, principalele magazine participante la Black Friday România 2021.
Capturi foto https://blackfriday.ro/
ANPC spune la ce trebuie să fie atenți cumpărătorii de Black Friday.
„Trebuie să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de prețuri, precum cele de Black Friday.
Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze.
Recomandăm verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează prețuri comparative pentru același produs.
În cazul în care drepturile v-au fost încălcate, vă recomandăm să semnalaţi orice abatere şi vă asigurăm că ANPC va lua act, va verifica și va lua toate măsurile legale.
Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.
Acordați o atenţie sporită atacurilor de tip phising care pot apărea în această perioadă.
Nu accesaţi linkuri trimise prin e-mail/sms în care vi se cere să introduceţi datele personale sau datele cardului. Raportați imediat orice eveniment cu potenţial de fraudă.
În acest sens, băncile vă pun la dispoziţie un număr de telefon la care le poţi apela oricând.
În anii anteriori, în perioada reducerilor de Black Friday, au fost semnalate diverse probleme, precum:
- afişarea unui anunţ promoţional pe site-ul magazinului online '-50%' la toate produsele, dar în realitate, această reducere nu se aplica tuturor produselor aflate la comercializare;
- în catalogul promoţional de pe site-ul magazinului online era prezentat un produs electrocasnic cu un procent de reducere de '-200%', când, în fapt, reducerea aplicată era de doar -16%;
- lipsa informării asupra reducerii la preţul de referinţă (cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile), consumatorul nefiind informat în mod real asupra avantajului reducerii preţului la achiziţia produsului;
- faptul că, deşi produsul selectat apărea ca fiind disponibil în stoc, în momentul în care acesta era introdus în coş, apărea ca 'stoc epuizat'.
ANPC este cu pe cei toți cei care nu respectă drepturile cumpărătorilor și va lua toate măsurile legale pentru a proteja consumatorii", informează ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu