Vânzările bijuteriilor prețioase în România au scăzut dramatic în ultimii opt ani, astfel că patru din cinci magazine au fost închise, potrivit Asociaţiei Bijutierilor.
În 2014, românii au cumpărat cinci tone de bijuterii de aur, faţă de 15 tone, în 2007, scrie Digi 24.
Mihail Pacioianu, preşedintele Asociaţiei Bijutierilor din România, spune că „acum, la jumătatea lui 2015, ne aflăm la 35% din vânzările care se înregistrau la sfârşitul lui 2007".
Declinul acestei piețe poate fi pus și pe seama faptului că podoabele ieftine, dar de efect, îşi fac tot mai mult loc în preferințele românilor.
Printre cei afectați se numără și Asociaţiei Bijutierilor din România, care a învăţat meseria de bijutier de la tatăl său. Și-a deschis primul magazin de bijuterii în 1993, au urmat alte trei, pentru ca 20 ani mai târziu să fie nevoit să le închidă pe toate.
Acum, încearcă să deschidă un alt magazin de bijuterii, cu vânzare online, axată pe inele de logodnă, cele mai căutate în momentul de faţă. De asemenea, mai sunt căutate podoabele accesibile – mărgelele și cele din metale neprețioase.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News