Tot mai multe magazine își deschid puncte comerciale în Metavers.
Valoarea unei proprietăți este dată de locație. Regula se aplică și în universul virtual pe care unii îl consideră drept viitorul Internetului, așa-numitul Metavers. Încă la început, acest spațiu online captivant în care reprezentările 3D asemănătoare desenelor animate, cunoscute sub numele de avatare, a dezvoltat o întreagă lume în care oamenii se pot plimba, vorbi și interacționa cu ceilalți.
De obicei, Metaversul se accesează purtând un set de ochelari de realitate virtuală (VR) conectați la computer.
Compania cunoscută anterior ca Facebook este atât de convinsă că Metaversul este viitorul Internetului încât anul trecut și-a schimbat numele în Meta. Meta și șeful său, Mark Zuckerberg, cred că în cele din urmă mulți dintre noi vom lucra, ne vom juca și vom face cumpărături în Metavers. Sau cel puțin avatarurile noastre vor face asta, scrie BBC.
În timp ce pentru mulți oameni totul sună fantezist, un număr tot mai mare de companii cumpără spațiu în Metavers, astfel încât să își pot înființa magazine acolo. Aceste firme includ Adidas, Burberry, Gucci, Tommy Hilfiger, Nike, Samsung, Louis Vuitton și chiar băncile HSBC și JP Morgan. Întrebarea pentru astfel de companii este însă ce locație aleg? Acum există aproximativ 50 de furnizori diferiți de lumi în Metavers, cei mai populari incluzând The Sandbox, Decentraland, Voxels și Somnium Space, plus propriile Lumi Horizon ale lui Meta.
Retailerii și alți investitori trebuie să parieze pe care dintre acestea va deveni forța dominantă în Metavers, câștigând cele mai multe vizite de la avatarurile noastre. Și care alte lumi pot dispărea în obscuritate.
Antreprenorul canadian Andrew Kiguel pariază pe Decentraland. Anul trecut a cheltuit criptomonedă în valoare de 2,4 milioane de dolari (trebuie să utilizați o criptomonedă pentru a face o achiziție în Metavers) cumpărând o bucată de spațiu în zona dedicată Decentraland pentru retailul de modă.
Ideea pentru astfel de retaileri este că avatarul tău poate intra într-un magazin de îmbrăcăminte Metaverse și poate cumpăra articole pentru a fi trimise în lumea reală. Sau, alternativ, îți poți bucura avatarul cu un nou articol de îmbrăcăminte computerizat. Kiguel avertizează că nu toate lumile Metaversului se vor dezvolta asemenea rețelelor de socializare timpurii.
Cele două lumi, cea virtuală și cea fizică, determină statistici diferite, relvante lor. Dacă în Metavers brandurile celebre își deschid magazine, în lumea reală cumpărătorii revin în centrele fizice, plictisiți de cumpărăturile online și de asteptatul curierilor.
Pandemia de Covid-19 era de așteptat să îi transforme pe toți în cumpărătorii online în clienți permanenți, care să nu mai pună piciorul niciodată în magazinele fizice. În schimb, se pare că oamenii s-au săturat să comande stând pe canapea și au revenit la cumpărăturile de modă veche.
”Pe măsură ce pandemia a trecut în planul doi, consumatorii revin la activitățile lor de dinainte de pandemie. Consumatorii văd beneficiile cumpărăturilor în magazine”, a spus Brian Nagel, lider al sectorului de retail la Oppenheimer & Co.
Mai mulți factori converg pentru a diminua creșterea vânzărilor online, a spus Nagel, conform CNN.
Inflația presează portofelele consumatorilor. Acest lucru i-a determinat pe unii cumpărători să renunțe să mai cumpere articole discreționare, cum ar fi electronicele și mobilierul, produse adesea achiziționate online, sau să renunțe la taxele de livrare. Citește mai multe AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu