Chinezii se adaptează la noile tendințe în ceea ce privește comerțul din magazinele fizice. După o idee născută în Silicon Valley, chinezii au pus în aplicare ideea americanilor, deschizând mai multe supermarket-uri fără personal.
Chinezii au deschis un supermarket complet digital, complet automatizat, fără personal. Clientul intră în supermarket folosind aplicația, își alege produsele, iar la ieșirea din magazin, plata se face automat, prin intermediul aplicației.
„În incintă sunt amplasate cinci camere video. Dacă vreun client fură sau încearcă să iasă fără să plătească, cei de la service îl somează să-şi achite cumpărăturile” – afirmă Liu Zhiye, managerul magazinului.
Sortimentul este tipic unui minimarket: snacks-uri, băuturi, produse de igienă. Clienţii vin în pauza de prânz de la birourile din apropiere. Marfa este asigurată electronic. La casă, aceasta este scanată automat, iar clientul plăteşte prin aplicaţia de pe telefon. „Îmi place aşa. Nimeni nu se uită la tine. Iei ce-ţi trebuie, plăteşti şi gata” – spune un client.
„Bingobox”, cu sediul la Beijing, este una dintre firmele care deţin astfel de magazine. Compania are deja 200.000 de minimarket-uri în China, care funcţionează fără probleme. „Rata furturilor este mai mică la noi, comparativ cu supermarket-urile tradiţionale, de nici măcar 0,1%.” – susţine Chen Zilin, fondatorul companiei Bingobox.
Şi gigantul online J.D. agreează ideea magazinelor fără personal. În perimetrul firmei se găseşte un supermarket, care funcţionează integral prin recunoaştere facială. Managerul magazinului e de părere că funcţionarea unui asemenea magazin costă mai puţin, comparativ cu cea a unui supermarket normal.
Nicăieri în lume nu sunt oameni mai entuziasmaţi de shoping-ul digital ca în China. Plata cu ajutorul aplicaţiilor şi serviciile online reprezintă ceva obişnuit. Chinezii acceptă uşor inclusiv faptul că firmele salvează toate informaţiile privind cumpărăturile efectuate, notează Rador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News