Metrorex nu va putea respecta calendarul pentru atingerea jaloanelor programului de finanţare prin PNRR pentru magistrala de metrou Gara de Nord - Filaret, potrivit unui raport.
Potrivit unui raport al Corpului de Cotrol al Ministerului Transporturilor, prin PNRR, acest proiect are prevăzută o finanțare de 299 de milioane de euro, cu termen finalul anului 2023 pentru semnarea contractelor de achiziții și august 2026 pentru finalizarea lucrărilor.
Raportul, citat de News.ro, arată că va fi practic imposibil ca Metrorex SA să respecte calendarul pentru atingerea jaloanelor prevăzute în PNRR pentru magistrala M4 Bucureşti - secţiunea 1 Gara de Nord- Filaret.
Potrivit echipei de control, nu va fi posibil ca în trimestrul lV din 2022 să aibă loc semnarea contractelor pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitaţii şi prin obţinerea autorizaţiilor necesare.
Corpul de Control al Ministerului Transporturilor mai artă că, deşi METROREX SA a beneficiat de finanţarea necesară pentru a avea un proiect ”matur” ce poate fi finanţat pentru implementare, în prezent e necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate în vederea punerii în aplicare a finanţării din PNRR pentru construcţia Magistralei M4: Bucureşti- Secţiunea 1: Gara de Nord- Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA.
Sorin Grindeanu spunea în 1 august că "sunt șanse tot mai mici" pentru ca magistrala de metrou M4 Gara de Nord -Filaret, finanțată prin PNRR, să poată respecta termenul de finalizare prevăzută pentru august 2026.
Licitația pentru primele șase stații încă nu a fost lansată, pe motiv că nu au fost emise toate avizele de la Primăria Capitalei.
Grindeanu susținea că PNRR ar putea fi schimbat în sensul de a înlocui acest proiect pentru magistrala M4 cu alte două proiecte de rezervă pentru reparații rapide pe calea ferată și modernizarea liniei de tren Craiova-Calafat.
„În această perioadă nu m-am înscris în corul celor care spuneau justificat că multe dintre proiectele incluse în PNRR nu sunt viabile. Acest proiect pare cel mai departe de implementare.
Sunt pesimist legat de acest proiect și de finalizarea lui până la finalul perioadei de finanțare din PNRR. Le-am cerut colegilor de la metrou și celor de la CFR să vină cu un backup.
Eu mi-aș dori ca acest proiect să poată fi finalizat și finanțat, dar sunt realist. Există proiecte care par mature, astfel încât să putem accesa sumele respective. Pe de o parte mărirea sumelor pe quick wins, iar pe de altă parte Craiova – Calafat, dar aici aștept o analiză”, a declarat Sorin Grindeanu, scrie Adevărul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu