Serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor vor elibera, de luni, 'numere verzi', pentru autovehiculele cu zero emisii de CO2.
'În acest sens, cele aproximativ 17.000 de vehicule electrice, înmatriculate în România, conform datelor deţinute de DRPCIV, pot beneficia de numere de culoare verde, conform noilor reglementări legale', informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) transmis, luni.
Pe 28 aprilie, în Monitorul Oficial a fost publicat ordinul care reglementează acordarea de numere de înmatriculare cu litere şi cifre de culoare verde, pentru maşini pur electrice sau cu pilă de combustie cu hidrogen.
'Această modificare legislativă are drept scop asigurarea vizibilităţii acestor categorii de vehicule în traficul rutier, în vederea stimulării introducerii pe piaţă a autovehiculelor de transport nepoluante, iniţierea unui cadru legal care să permită facilitarea accesului acestora la infrastructura de reîncărcare cu energie electrică, stabilirea unor politici de transport eco sustenabile, menite să facă faţă traficului intens, precum şi protejarea mediului înconjurător', arată sursa citată.
În cazul maşinilor deja înmatriculate care respectă criteriile de acordare a 'numerelor verzi', acestea vor putea fi preschimbate, la cerere, după intrarea în vigoare a prevederilor actului normativ. De asemenea, DRPCIV evaluează şi monitorizează activităţile desfăşurate de către serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, la nivel naţional.
Documentul a fost prezentat alături de Bulgaria, Portugalia, Italia și Slovacia și propune amânarea retragerii motoarelor cu ardere.
Potrivit Europa Today, România, Italia, Bulgaria, Portugalia și Slovacia au prezentat un document care propune amânarea eliminării motoarelor cu ardere din 2035 până în 2040 și reducerea emisiilor de CO2 cu 90% (și nu cu 100% așa cum se propune de Comisia Europeană și Parlamentul European) în 2035. Documentul a fost întocmit pentru a fi prezentat la întrunirea Consiliului de Mediu al UE de marți, 28 iunie.
În ceea ce privește mașinile, Italia, Bulgaria, Portugalia, România și Slovacia cer o reducere de 90% a emisiilor de CO2 până în 2035 și 100% până în 2040. Pentru vehiculele utilitare ușoare, o reducere de 45% a emisiilor până în 2030, 80% până în 2035 și 100% până în 2040.
Pentru aceste mașini se solicită și mecanismul pentru a asigura o repartizare echitabilă a eforturilor de reducere a emisiilor în rândul producătorilor. Cele cinci țări susțin, de asemenea, extinderea duratei derogării de care se bucură producătorii de nișă precum Ferrari și Lamborghini după 2029 și cel puțin până în 2036, precum și extinderea mecanismului de stimulare pentru vehiculele cu emisii reduse după 2029. Vezi articolul inițial aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu