Centrul de Resurse Juridice, Coaliţia pentru Egalitate de Gen şi mai multe organizaţii neguvernamentale solicită Ministerului Educaţiei refacerea propunerilor de programe pentru gimnaziu, dintr-o perspectivă care să reflecte educaţia pentru cetăţenie democratică şi drepturile omului.
Potrivit unui comunicat transmis de Centrul de Resurse Juridice, programelor le lipsesc elementele necesare pentru ca elevii să îşi însuşească valorile egalităţii de gen şi nediscriminării pe criterii cum ar fi gen, etnie, rasă, naţionalitate, religie, categorie socială, dizabilitate, orientare sexuală şi identitate de gen. Din contră chiar, ele conţin sugestii metodologice şi activităţi cu potenţial discriminator, arătând lipsă de asumare a ceea ce trebuie să fie respectarea drepturilor fundamentale, susţine sursa citată.
Spre exemplu, la clasa a V-a, în cadrul disciplinei Educaţie socială - Gândire critică şi drepturile copilului, respectarea dreptului la educaţie al copiilor cu CES (cerinţe educative speciale), în loc să fie în mod automat prezumată şi implementată de şcoală, este aruncată în responsabilitatea copiilor şi supusă unui referendum, în care, evident, majoritatea decide cu privire la respectarea dreptului fundamental la educaţie al minorităţii, se arată în comunicat.
[citeste si]
Dezbaterea cu privire la programe nu poate include doar perspectiva profesorilor din sistemul educaţional, ci trebuie să includă şi perspectiva organizaţiilor de drepturile omului şi a specialiştilor în domeniu. De asemenea, aceasta trebuie să reflecte perspectiva şi nevoile elevilor relativ la neajunsurile situaţiei actuale, subliniază sursa menţionată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu