Majoritatea părinţilor din Marea Britanie doresc ca reclamele la băuturi alcoolice să fie limitate la anumite momente ale zilei pentru a-şi proteja copiii, potrivit unui sondaj, relatează miercuri Press Association.
Aproximativ 71% dintre părinţi doresc ca reclamele la alcool să fie restricţionate la posturile de televiziune, acelaşi procent dorind restricţii asupra reţelelor sociale şi a internetului, potrivit sondajului YouGov pentru Alianţa pentru Familii şi Alcool (AFA).
Sondajul a constatat că mai mult de jumătate dintre părinţi (52%) consideră că reclamele la alcool nu ar trebui să fie văzute de copii sub 18 ani, în timp ce 67% consideră că publicitatea la alcool "normalizează" consumul pentru majoritatea oamenilor.
Cercetări independente au constatat anterior că cei cu vârsta cuprinsă între 10 şi 15 ani aveau 11% mai multe şanse să vadă la televizor reclame la alcool decât adulţii. Această expunere a crescut la 51% pentru anunţurile la băuturile cu un conţinut redus de alcool.
În plus, mai mult de jumătate (56%) dintre anunţurile văzute de copiii cu vârsta cuprinsă între patru şi 15 ani au fost difuzate înainte de ora 21:00.
Sondajul a fost realizat în condiţiile în care guvernul britanic are în vedere impunerea de restricţii pentru reclamele la alimente cu un conţinut bogat în grăsimi, zahăr şi sare, în încercarea de a reduce obezitatea la copii.
"Din cercetări reiese faptul că expunerea la publicitate la alcool îi determină pe copii să bea la o vârstă mult mai fragedă şi să bea mai mult atunci când o fac", a declarat Vivienne Evans, de la Alianţa pentru Familie şi Alcool.
"Copiii şi tinerii merită protejaţi de produsele dăunătoare. Cerem guvernului să includă publicitatea (la alcool) în restricţiile pe care le ia în considerare pentru produsele alimentare de tip junk-food", a mai spus ea.
Vezi și: Reglementarea produselor din tutun. Raed Arafat: Promovează și vând moartea...
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News