"Este undeva la limita supravieţuirii". Spitalul din Orșova, facturi uriașe la energie: "Am ajuns să avem o factură de 56.000 de lei"

Foto cu rol ilustrativ: Pexels / Mikhail Nilov
Foto cu rol ilustrativ: Pexels / Mikhail Nilov

Managerii de spitale nu știu cum vor face față facturilor uriașe la energie pe care le primesc.

Facturile în creştere la energia electrică, plus preţurile duble pentru lemnele de foc îi îngrijorează pe managerii de spitale din ţară. Pe lângă scumpirea medicamentelor, facturile mari pentru lemnul de foc şi energie electrică sunt o altă problemă la spitalul din Orşova, scrie Rador.

"Anul trecut plăteam undeva în jur de 200 de lei pe metru cub de lemne, anul ăsta deja am ajuns să plătim 450 pe metru cub. Şi în ceea ce priveşte consumul de energie electrică, în luna noiembrie a anului 2021 plăteam în jur de 22.000 de lei factura şi am ajuns anul acesta în martie să avem o factură de 56.000 de lei", a spus economistul Alin Mocanu.

Costurile ridicate vor aduce unităţile sanitare în colaps.

"Este undeva la limita supravieţuirii în spitale, pentru că orice economie ai face, facturile te dezarmează", a spus Adrian Cican, managerul Spitalului Orşova.

"Comparativ cu anul 2021 este o creştere de 63-65% la energia electrică. Pentru noi este un efort extraordinar de mare", a declarat Elena Bololoi, purtătorul de cuvânt al Spitalului Judeţean.

De facturi exagerate la energie electrică se plâng şi reprezentanţii Direcţiei de Asistenţă Socială din Mehedinţi.

Citește și:

Facturile la lumină. Ioana Krekan, ENEL: Cum se calculează regularizările și pe ce perioadă. Care e prețul aplicat

Clarificând modul în care este calculată regularizarea, Ioana Krekan, manager Activare și Facturare Enel a precizat: 

”Regularizarea este citirea reală a operatorului de distribuție. O factură de regularizare poate fi pe o perioadă de timp, de la ultima citire reală în teren a operatorului de distribuție până la cea din prezent, din perioada recentă.

Regularizarea se poate întinde pe o perioadă mai lungă. În cazul în care în această perioadă lungă există modificări de preț, de condiții contractuale ale clienților, perioada aceasta va fi împărțită, iar prețul aplicat va fi cel aferent perioadei din contract respective. Asta înseamnă că, dacă în momentul de față, astăzi, am o factură de regularizare pentru o perioadă lungă de timp, nu înseamnă că prețul aplicat pe toată perioada va fi cel din prezent. Nu. Această regularizare va fi împărțită pe luni și pentru fiecare lună se va aplica prețul pe care l-am avut în contract în perioada respectivă. Nu facturăm la prețul pe care îl avem astăzi valabil în contract”, a declarat Ioana Krekan, manager Activare și Facturare Enel.

Pentru a nu mai fi diferențe între consumul facturat lunar și regularizare, recomandarea Enel este transmiterea indexului. 

Ce ascund facturile uriașe apărute în spațiul public. Dumitru Chisăliță: ”Petarde de fum!”. Cine este principalul câștigător

”Mai multe facturi cu valori mari au apărut, brusc, în spațiu public, deși oricine putea citi că sunt regularizări pentru intervale de 12 – 24 de luni, adică cu o medie lunară a consumului care se înscrie în limite de 150 – 300 lei. Aceeași practică am văzut-o și în luna decembrie 2021, când la fel de brusc, presa a primit și a scos în față câteva facturi mari la gaze, s-a efectuat rapid o judecată, s-au stabilit vinovații -  furnizorii - și  s-au ”amuțat dătătorii” de amenzi (ANRE, ANPC) și oamenii au fost mulțumiți. Citește mai departe>>

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel