Primarul Vergil Chițac a decis ca în secțiile de votare din Constanța să fie 3 urne în loc de 5. Avocatul Winzer: Decizie nelegală. Se poate ajunge la anularea alegerilor

Foto Agerpres
Foto Agerpres

Manevră periculoasă făcută de Vergil Chițac (PNL) pentru alegerile din 9 iunie!

UPDATE:

Primarul Constanţei, Vergil Chiţac, a fost duminică sancţionat pentru a doua oară de Autoritatea Electorală Permanentă, cu 2.500 de lei, pentru nerespectarea hotărârilor AEP, a anunţat Biroul Electoral Judeţean.

El a fost sancţionat pentru că în unele secţii de votare din municipiul reşedinţă nu au fost asigurate câte cinci urne distincte pentru fiecare buletin de vot, ci câte trei, prevăzute în interior cu un perete despărţitor. Potrivit reprezentantului BEJ, cea de a doua sancţiune are valoare mai mare pentru că "creşte gradual, având în vedere că nu s-a revenit la o situaţie de normalitate", transmite Agerpres.

Știrea inițială:

Primarul Vergil Chițac (PNL) încalcă legea electorală și în loc de cinci urne în fiecare secție de votare vor fi doar trei urne. Biroul Electoral Constanța anunță că nu este legal ceea ce face Vergil Chițac deoarece se poate afecta secretul votului.

Primarul justifică această deczie prin faptul că vrea să facă „economie“. De asemenea, avocatul Cristian Winzer a explicat de ce acest artificiu al lui Vergil Chițac are probleme grave care afectează chiar democrația.

„În contextul alegerii autorităților administrației publice locale și a exigențelor legale în materie, este evident că insuficiența urnelor de votare în cele 211 secții de votare din circumscripția municipală Constanța (generată de decizia Primarului!, iar NU a Primăriei!) NU poate avea la bază pretinse “rațiuni financiare”, ci poate doar eventuale ”rațiuni” dictate de interesele iminente ale primarului PNL (încă!) în funcție și a sa temere de a nu mai fi validat de votul constănțenilor.

Este important de avut în vedere că, în repetate rânduri, Curtea Constituțională a statuat cu claritate că importanţa şi necesitatea măsurilor de reducere a cheltuielilor bugetare NU se pot constitui în argumente care să susţină restrângeri ale exerciţiului unor drepturi sau ale unor libertăţi sau care să susţină măsuri de natură a afecta principii fundamentale ale statului de drept.

Un observator independent și imparțial poate lesne înțelege că prin neasigurarea numărului de urne necesare se urmărește (de către primarul PNL (încă!) în funcție) dezorientarea alegătorilor și alterarea directă și iremediabilă a procesul de votare și a operațiunilor de numărare a buletinelor de vot și de consemnare a rezultatului votării. De asemenea, un astfel de observator poate înțelege că prin acest “artificiu” se urmărește (premeditat) ca votarea şi stabilirea rezultatului alegerilor să aibă loc în împrejurări/ prin “mecanisme” de natură a modifica direct și iremediabil atribuirea mandatelor în circumscripţia electorală a Municipiului Constanța.

Un astfel de comportament poate confirma că pentru primarul PNL (încă!) în funcție constănțenii nu reprezintă decât un instrument cu care operează cel aflat (încă!) la putere și că votul alegătorului nu este elementul esențial care decide rezultatul scrutinului!

Decizia arbitrară premeditată și profund nelegală a primarului Chițac va fi de natură să determine și evidente și reale dificultăţi în exercitarea dreptului de vot, dificultăţi care vor avea ca efect, în cele din urmă, însăși restrângerea exerciţiului acestui drept – mergând până la anihilarea liberei exprimări a opiniei constănțenilor în alegerea primarului.

Important: Art. 9 alin. (6) din OUG nr. 21/2024 statuează cu claritate că alegătorii votează pe buletine de vot separate, PRIMARII fiind cei care “vor asigura urne pentru FIECARE TIP DE BULETIN DE VOT” – adică 5, iar NU 3 urne!

De asemenea, potrivit art. 81 alin. (1) din Legea 115/2015, ”fiecare secţie de votare trebuie să posede un număr suficient de cabine, URNE şi ştampile de votare, care se asigură de către PRIMARI”.

În același sens, în Anexa nr. 2 la Hotărârea Autorității Electorale Permanente nr. 44/2016 este explicitat și modul clar în care trebuie confecționată urna de vot.

Arăt și că, potrivit legii, Biroul Electoral Central poate dispune ANULAREA ALEGERILOR dintr-o circumscripţie electorală în cazul în care constată, pe baza probelor administrate, că VOTAREA şi STABILIREA REZULTATULUI ALEGERILOR au avut loc prin FRAUDE de natură a modifica atribuirea mandatelor în circumscripţia electorală respective!”, a explicat avocatul Cristian Winzer.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel